کد خبر : 21009
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 22:04

۲۰۰ سینما در دولت سیزدهم ساخته شده است

۲۰۰ سینما در دولت سیزدهم ساخته شده است
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعداد سینماهای کشور افزایش یافته است، گفت: طی نزدیک به دو سال، ۲۰۰ سینما در کشور احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، محمد خزایی در دیدار بعد از ظهر چهارشنبه خود با استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی در استانداری، ضمن اشاره به تلاش‌های دولت در زمینه توسعه متوازن فرهنگی، تاکید کرد: یکی از نگاه‌های دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان‌ها است.

وی با بیان اینکه تعداد سینماهای کشور در دولت سیزدهم افزایش یافته است، ابراز کرد: دولت سیزدهم ۲۰۰ سینما در کشور احداث کرده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، ۵۸۰ سالن سینمایی در سطح کشور فعال بود، ابراز کرد: ۲۰۰ سینمای دیگر نیز به این تعداد افزوده شده و شاهد فعالیت نزدیک به ۸۰۰ سینما هستیم.

خزایی با بیان اینکه دولت همچنین ورود بخش خصوصی را برای سینما سازی تسهیل کرده است، گفت: اگر بخش خصوصی وارد ساخت مجموعه‌های سینمایی شود از معافیت‌های مالیاتی بهره مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ شهر با جمعیت هدف ۵۰ هزار نفر در کشور فاقد سالن سینما هستند، ابراز کرد: تلاش داریم تا سینماهایی در این شهرها نیز با همراهی بخش خصوصی راه اندازی کنیم.

معاون وزیر ارشاد اسلامی گفت: در صورت ساخت سالن سینما در مجموعه‌های تجاری نیز معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.