کد خبر : 20907
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 16:04

پای ماشین پرنده به اروپا باز می‌شود

پای ماشین پرنده به اروپا باز می‌شود
شرکت‌های توسعه دهنده خودروهای پرنده برای عرضه ابتدایی این خودرو‌ها در فرانسه به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، Eve شرکت‌های سازنده هواپیمای الکتریکی و شرکت «بلید ایر» در حال گسترش همکاری خود برای ادغام پروژه خودروی پرنده آینده در مسیر‌های اروپایی هستند که از فرانسه شروع خواهد شد.

این قرارداد به دنبال توافق‌های مشابه بین شرکت‌هایی انجام می‌شود که در حال حاضر در نمایشگاه هوایی پاریس شرکت می‌کنند و پیش از این برای استفاده از وسایل نقلیه پرواز و فرود عمودی برقی در هند و آمریکا به توافق رسیده بودند.

شرکت Eve که توسط هواپیماساز برزیلی Embraer هدایت می‌شود، می‌شود انتظار دارد عملیات تجاری خودروی پرنده خود را در سال ۲۰۲۶ آغاز کند.

Eve و بلید در بیانیه‌ای اعلام کردند که بر اساس یادداشت تفاهم جدید، بر توسعه برنامه‌های کاربردی برای تحرک هوایی، از جمله شناسایی مسیر‌های آینده در فرانسه و سایر کشور‌های اروپایی تمرکز خواهند کرد. Eve و بلید سال گذشته با استقرار حداکثر ۲۰۰ هواپیمای الکتریکی در هند موافقت کردند و پیش از آن هم برای اجرای این پروژه در آمریکا به توافق رسیده بودند. انتظار می‌رود شرکت EVE در آمریکا تا ۶۰ وسیله نقلیه در سال ارائه دهد.

شرکت Eve پیش از شروع تولید، نزدیک به ۲۸۰۰ سفارش برای خودرو‌های پرنده دریافت کرده که توسعه آن توسط سرمایه گذارانی مانند United Airlines و رولز رویس پشتیبانی می‌شود.

این شرکت اخیرا اولین تامین کنندگان تجهیزات خود را معرفی کرده و انتظار دارد ساخت اولین نمونه کامل خودروی پرنده خود را در نیمه دوم سال میلادی آغاز کند. آزمایشات دیگر نیز برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.