کد خبر : 6559
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 14:33

فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجناس قیمت قبل را به اسم تخفیف نفروشند

فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجناس قیمت قبل را به اسم تخفیف نفروشند

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای براساس ساختار جدید باید کالاهایی که در گذشته خریداری شده با همان قیمت قبل به فروش برسانند و از این ترفند به عنوان تخفیف استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار»، سیدداوود موسوی پیش از ظهر امروز در کار گروه تنظیم بازار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از آنجا که برای تامین ورق حلب با مشکل مواجه شدیم و عملا مقرون به صرفه نبود، کمبود روغن را در سطح کشور شاهد بودیم.

وی افزود: کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، روغن و شکر با توجه به اهمیت سبد خانوار مردم، در سطح کلان در کارگروه تنظیم بازار طبقه‌بندی شده است.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان داشت: هر هفته جلسات ستاد تنظیم بازار با مشارکت دستگاه‌های مربوطه برگزار و درخصوص تامین، توزیع و قیمت کالاها تصمیم‌گیری می‌شود تا شرایط خوبی برای مردم فراهم شود.

کمبود روغن جامد در خراسان‌جنوبی

موسوی با بیان اینکه سهمیه‌های استانی براساس بُرش استانی و جمعیت هر استان ابلاغ می‌شود افزود: طی بازدیدی که دیشب از فروشگاه‌های سطح شهر بیرجند داشتیم، روغن مایع به فور وجود دارد اما روغن جامد با کمبود مواجه است.

وی خاطرنشان ساخت: در زمینه تامین شکر نیز هماهنگی از طریق کارگروه تنظیم بازار اتفاق افتاده است و آخرین قیمت مصوب شکر خانوار تا ۲ یا سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ تغییر نخواهد کرد.

قیمت شکر در ۳ ماه اول ۱۴۰۰ تغییر نمی‌کند

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر تنظیم بازار هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: اگر در زمینه شکر در استان‌ها کمبود باشد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید مراتب را اعلام و نسبت به دریافت سهیمه اقدام کند.

موسوی تصریح کرد: بر پایه قیمت شکر، قیمت هر کیلوگرم قند بسته‌بندی نیز حداکثر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی در ارتباط با تخفیفاتی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای لحاظ می‌شود گفت: بعضاً تبلیغات درخصوص تخفیفات غیرمتعارف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبب جذب مشتری می‌شد که این موضوع در کشور دچار چالش شد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالای قیمت قبل را به اسم تخفیف نفروشند

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: در این زمینه جلسه‌ای برگزار و مقرر شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت خود را ارائه دهند و به تخفیفات کار نداشته باشند، وقتی کد شناسه اسکن می‌شود، قیمت موجودی قبل را هم نشان دهد.

موسوی گفت: براساس این ساختار باید کالاهایی که در گذشته خریداری شده با همان قیمت قبل به فروش برسد و از این ترفند به عنوان تخفیف استفاده نشود.

وی افزود: در برخی استان‌ها استانداران براساس شرایط استان مصوبات کارگروه تنظیم بازار را لغو می‌کنند که این موضوع از لحاظ ما ایراد دارد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هر آنچه در کارگروه تنظیم بازار کشور تعیین می‌شود در تمامی استان‌ها باید رعایت شود این در حالیست که در برخی استان‌ها مصوبات رعایت نمی‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.