کد خبر : 18849
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 12:09

پایش بازار بررسی کرد:

آقای رادان مسمومیت دانش آموزان هم یک دغدغه ملی است

آقای رادان مسمومیت دانش آموزان هم یک دغدغه ملی است
طرح عفاف و حجاب در حالی از امروز (26 فروردین1402) آغاز می شود که فرمانده کل انتظامی کشور ، رویکرد پلیس نسبت به این موضوع را قانون و دغدغه های مردم می داند.اما باید یادآورشد؛ آقای رادان مسمومیت دانش آموزان هم یک دغدغه ملی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  «پایش بازار»،احمدرضا رادان،در خلال راهپیمایی روز قدس درباره اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی، گفته است: در این باره به تفصیل توضیح داده شده و بر همین اساس از شنبه (26 فروردین1402) این برنامه اجرا خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرده است:مطمئن باشید دوربین‌هایی که قرار است در طرح عفاف و حجاب استفاده شود هیچ خطایی نخواهد داشت. اما وی درباره نگرانی شدید و عمیق مسمومیت مدارس، دغدغه بزرگی که طی ماه های اخیر به شدت باعث دلهره خانوارهای ایرانی شده است،توضیحی نداده است.

آغاز مسمومیت مسمومیت زنجیره‌ای  مدارس

مسمومیت زنجیره‌ای مدارس ایران از 9 آذر آغاز شده است. تا کنون مدارس دخترانه بسیاری درسراسر کشور به شیوه ای مشکوک مسموم شده‌اند. گفته یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس ، محمدحسن آصفری، تا ۱۵ اسفند بیش از پنج هزار دانش‌آموز در ۲۵ استان و حدود ۲۳۰ مدرسه درگیر این حادثه شده‌اند. پژوهش‌ها درباره نوع مسمومیت بی‌نتیجه بوده‌است. کمیته علمی وزارت بهداشت به‌کارگیری یک «ماده محرک تحریک‌کننده، عمدتاً استنشاقی را در این مسمومیت‌ها تأیید کرده‌است. البته هنوز عاملان این جنایت مشخص و دستگیر نشده اند. ضمن اینکه گستردگی دامنه فعالیت عاملان این  مسمومیت های عمدی ،نشان می دهد که در این جنایت ، کشور با شبکه ای نظام مند مواجه شده است.بنابراین به نظر می رسید که نیروی انتظامی و مسئولان بلند پایه کشور،بسیار بیشتر از آنچه که تا کنون انجام داده اند باید اقدام می کردند.اما گویا مسائل دیگری در میان است که فعلا رفع دغدغه مسمومیت ها در اولویت قرار ندارد.

خودی و غیر خودی شدن دغدغه ها

به زبان ساده تر،این طرح در حالی برای برطرف شدن دغدغه های مردم آغاز می شود، که نسبت به دغدغه عظیم تر و ترسناک تر مسمومیت مدارس کشور تا کنون این قدر مصمم و مصر نبوده اند. یعنی در شرایطی که بسیاری از دانش آموزان به خصوص دختران در معرض آسیب های جدی ،جسمی و روحی و روانی قرار دارند و همچنین خانواده های آنان از نظر روانی با اضطراب های بسیار همراه شده اند ؛اقدامی به این وسعت دیده نمی شود.به بیان دیگر اگر نیروی انتظامی این قدر توان ، قدرت و پتانسیل دارد که از طریق فناوری هوشمند نسبت به شناسایی افراد بی حجاب اقدام کند،چرا تا کنون درباره شناسایی عاملان مسمومیت مدارس تهران اقدامی نکرده است؟آیا جنس دغدغه ها با هم متفاوت است؟آیا تبعیضی در دغدغه ها وجود دارد؟ آیا در شناسایی دغدغه ها،نیز داستان خودی و غیر خودی تکرار شده است؟آیا وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت شهرها و فراهم کردن آسایش ،امنیت و آرامش روانی شهروندان نیست؟

به بیان ساده تر اگر اجرای طرح حجاب و عفاف در جهت اجرای قانون و برطرف کردن دغدغه مردم است،چرا به دیگر دغدغه مردم توجه نمی شود؟آیا در خصوص حفظ امنیت شهروندان قانونی وجود ندارد؟

مسمومیت دانش آموزان

طرح نیروی اننظامی برای بی حجابی

به گفته نیروی انتظامی، زنان و دخترانی که در معابر عمومی، خودرو یا اماکن تجاری، حجاب اجباری را رعایت نکنند، با استفاده از فناوری و تجهیزات هوشمند ،شناسایی و به محاکم قضایی احضار می شوند.البته این افراد در «حوزه معابر» ابتدا فرد «تذکر» دریافت می‌کند‌ و سپس، آن فرد با مدارکی که «قطعیت» دارند به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.صاحبان خودروها نیز در صورت عدم رعایت حجاب اجباری، بار اول تذکر دریافت خواهند کرد و بار دوم خودرو از سه طریق ممکن توقیف خواهد شد: «توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل و یا توقیف در پارکینگ.

نیروی انتظامی همچنین به صاحبان صنوف هم هشدار داده است که در صورت عدم رعایت حجاب اجباری از سوی متصدیان‌شان، ابتدا تذکر و اخطار پلمب دریافت خواهند کرد و در نهایت، پلمب می‌شوند. به گفته فرمانده کل انتظامی، باغ تالارها و رستوران‌ها و مراکز بزرگ هم از این قاعده مستثنی نیستند.

به طور خلاصه نیروی انتظامی در رابطه با عفاف و حجاب، چهار طرح را اجرا می کند. در طرح ناظر یک با افرادی که در خودرو حجاب را رعایت نکرده، در طرح ناظر2 با افراد بدحجاب و بی حجاب در پاساژها و فروشگاه های بزرگ و همچنین در طرح ناظر 3 و4 با افرادی که در تفرجگاه ها و پیاده روها و نیز فضای مجازی حجاب را رعایت نمی کنند، برخورد می شود.

با این حال بدون داوری درباره طرحی که نیروی انتظامی به عنوان و یا بهانه دغدغه مردم می خواهد اجرا کند،به نظر می رسد گذشته از دغدغه،درخواست و انتظار بسیاری از شهروندان دیگر این است که مسئولان مرتبط با همین جدیت و کیفیت عاملان جنایت مسمومیت ها را شناسایی و دستگیر کنند. اهمال ،کم کار و بی اهمیتی در این زمینه می تواند سبب ساز مشکل های بسیار بیشتر و غیر قابل جبران تر باشد.

علی طجوزی

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.