کد خبر : 11181
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 - 16:41

پایش بازار بررسی می کند

اعلام عمومی دستاوردهای شهرداری؛ تبلیغ یا سرمایه گذاری

اعلام عمومی دستاوردهای شهرداری؛ تبلیغ یا سرمایه گذاری
طی هفته های اخیر بنرهایی در سطح شهر نصب شده که حاکی از خدمات دوره شهرداری است.اما اعلام عمومی دستاوردهای شهرداری تبلیغات یا سرمایه‌گذاری؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، عمر مدیریت علیرضا زاکانی در شهرداری هفت ماهگی خود را در حالی پشت سر گذاشته است که طی هفته های اخیر  در و دیوار شهر آذین به کارنامه وی شده است.” افزایش ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل،نوسازی ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی، خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس جدید،افزایش تسهیلات ساخت بافت فرسوده از ۱۲۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان،احداث ۳۲ بازارچه میوه و تربار۳ ایستگاه مترو جدید و…” از جمله بنرهایی است که شهردار تهران با استفاده از آنان،دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است.
اما نکته اصلی این است که آیا شهردار کاری جز انجام دادن این اقدامات دارد؟ مگر غیر از این است که وی باید مشکلات شهری را برطرف کند؟ در واقع تمام نکاتی که در بنرها و مصاحبه های برخی اعضای شورای شهر ذکر و بیان شده است،درذات خود انجام وظیفه بوده است.
به بیان ساده زاکانی اگر کاری انجام داده است،ذات مسئولیتش بوده است و نیازی به تبلیغ و بازخوانی و مزین کردن شهر با آنها ندارد.
در واقع طبق برنامه‌هایی که در ابتدای تصدی این پست ارائه کرده است ،باید دید کدام یک را عملی نکرده است.چرا که بنا به تعریف،خبر کارهای انجام نشده وی است.
در واقع از یک سو باید دید که وی به چه علت دستاوردها یا همان وظایف ذاتی شهرداری را همگانی کرده است و سوی دیگر باید دید آیا قصد آنها پیام خاصی دارد؟ آیا قرار است توان مدیریتی خود را به مردم اثبات‌کند؟ آیا می خواهد از این نمد در دستگاه ها و نهادهای دیگر برای خود کلاهی بدوزد؟ آیا می خواهد بگوید که مدیران قبلی شهرداری کاری نکرده اند و شهر به حال خود رها شده بود؟
به نظر می رسد که بنرهای تبلیغی هم می تواند حاوی این پیام باشد و هم خیر.یعنی زاکانی تنها قصد دارد که با اعلام عمومی این موارد برای خود بیش از این برندسازی شخصی کند.می خواهد نشان دهد چه مدیر لایق و با کفایت و مدبری است.اما پرسش اصلی این است که از یک سو چرا طی دوران پیش از وی اقداماتی این چنینی رخ نداده است و چرا دلیلش از سوی شهردار اعلام نمی شود؟ ایا ملاحظاتی در میان است؟ایا مردم نباید بدانند که در دوره قبل چه اجحافی در حق انها شده است که نوسازی چند دستگاه تاکسی و اتوبوس و احداث پارک های مادر و‌ کودک در سطح شهر بنر می شود؟ آیا اعضای شورای شهر نباید در این زمینه شفاف سازی می کردند؟
هر چند خدمت به مردم در هر رده و‌ مقامی خوب و پسندیده است .اما نباید فراموش کرد که تمام آنها وظیفه است وظیفه. انحام وظیفه نیز نیازی به تبلیغ ندارد.مگر اینکه مدیریت های دوره قبل بسیار فشل عمل کرده باشند و یا اینکه شهردار تهران قصدی از آن دارد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.