کد خبر : 9856
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 16:19

۴۵ میلیون نفر درآستانه قحطی

۴۵ میلیون نفر درآستانه قحطی

آژانس غذایی سازمان ملل اعلام کرد طی یک سال گذشته ۳ میلیون نفر به تعداد گرسنگان جهان افزوده شد که در این میان تغییرات آب و هوایی و عوامل محیطی همچون همه گیری کرونا نیز در این ارتباط موثر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، آژانس غذایی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که با افزایش شدید گرسنگی در سراسر جهان مردم ۴۳ کشور جهان در آستانه قحطی قرار داشته و تعداد گرسنگان جهان به ۴۵ میلیون نفر رسیده است.
اکنون آنچه که مورد توجه قرار گرفته افزایش گرسنگی و قحطی در کشور افغانستان است که با توجه به جنگهای داخلی روز به روز شرایط بدتر می شود.
کشوردیگری که مورد توجه این سازمان قرار گرفته “ماداگاسکار “‌است که با توجه به تغییر شرایط اقلیمی ناشی از تغییرات آب و هوایی ساکنانش گرسنگی را احساس می کنند.
“دیوید بیزلی “‌مدیر اجرایی سازمان ملل در این ارتباط بیان کرد : تغییرات آب و هوایی و کرونا بر تعداد گرسنگان جهان افزوده است.با توجه به شرایطی چون افزایش قیمت سوخت و ‌کودهای شیمیایی برای زراعت دسترسی به غذا کاهش می یابد شرایط سختی که در سوریه و یمن  نیز دیده می شود. اکنون می دانیم که هزینه جلوگیری از قحطی در جهان برای سازمان ملل به  ۷ میلیارد دلاررسیده است.
وی افزود:‌ خانواده‌هایی که با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، «مجبور به انتخاب‌های ویرانگر» می‌شوند، بچه‌های خود را  مجبور به ازدواج زود هنگام می‌کنند، آنها را از مدرسه بیرون می‌کشند یا به آنها ملخ، برگ‌های وحشی یا کاکتوس می‌خورانند و حتی گاهی اوقات فرزندان خود را می فروشند.از سوی دیگر تغییرات آب و هوایی همچون خشکسالی محصولات کشاورزی را نابود کرده و در کشورهایی چون اتیوپی ،‌هائیتی ،‌سومالی، آنگولا و کنیا مردم را با قحطی روبرو کرده است شرایط وخیمی که مقابله با آن روز به روز سخت تر می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.