کد خبر : 11030
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 14:50

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر
تیگاردX35 محصول جدید سانیار موتور رونمایی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «پایش بازار»، اولین مراسم رونمایی قرن جدید  شب گذشته با معرفی تیگارد ایکس 35 برگزار شد. در این مراسم شرکت سانیار موتور که از جوینت ونچر و سرمایه گذاری مشترک شرکت ساینو چین و دیار خودرو شکل گرفته،  محصول خود یعنی کراس اوور تیگارد X35 ( بایک X35) را رونمایی کرد.

بازار خودرو در ایران این روزها تشنه خودروهای کراس اوور و اس یو وی است و هر برتدی برای آنکه بتواند  مشتریان بسیاری را به خود جلب نماید سعی دارد تا در سبد محصولات خودحتما از این دو پلتفرم را قرار دهد سانیار موتور نیز با تحقیق بر بازار کشور تصمیم گرفت با اولین محصول مونتاژی خود را از کراس اوور ها انتخاب نماید .

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر

در این مراسم رونمایی از این نوبرانه خودروسازی کشور بهزاد چریک مدیرعامل سانیار موتور پارسیان در خصوص نام و طراحی لوگوی این برندگفت:  در انتخاب نام Tigard و طراحی لوگوی این برند از ببر و پلنگ الهام گرفته شده است. وی اظهار کرد که تیگارد X35 از تابستان امسال توسط سانیار موتور به بازار ایران عرضه می شود و هنوز قیمت قطعی این خودرو مشخص نشده. ولی سانیار موتور وعده قیمت رقابتی و منصفانه را برای تیگارد X35 داده است.

طراحی ظاهری 

طراحی ظاهری تیگارد x35 در ابتدا شما را به یاد محصولات پژو بخصوص پژو 2008 می اندازد ولی این بدان معنی نیست که بصورت کامل یک کپی برداری است در واقع صنعت خودروی چین در سالهای گذشته شاید بعنوان کپی کار معروف بوده اند اما در چند سال اخیر این صنعت در کشور چین به یک امضای خاص در زراحی خودرو رسیده اند ودیگر از کپی مطلق خبری نیست،در تیگارد X35نیز از این بار بایک بخ یک امضای خاص رسیده است و توانسته محصولی را طراحی و عرضه نماید که میتوان آن را جسور و زیبا خواند.

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر

در نمای جلو تیگارد X35 مانند خیلی از رقبا  از چراغ های Split Light استفاده نکرده است  و چراغ های روشنایی در روز L شکل در سپر و چراغ های اصلی LED نیز در بالاترین قسمت پروفیل جلو قرار گرفته اند. یک جلوپنجره بزرگ  که این روزها در بسیاری از محصولات چینی و اروپایی به چشم میخورد تقریبا عمده فضای پروفیل جلو تیگارد X35 را احاطه کرده که در قسمت میانی آن جای خالی دوربین دید جلو نیز وجود دارد.

در نمای عقب هم چراغ ها کاملا مجزا از یکدیگر طراحی شده اند و خبر از یک کراس اوور با طراحی ساده را به شما القاء میکند و خبری از نوار LED سرتاسری برای اتصال دو چراغ به یکدیگر نیست.

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر

طراحی داخلی 

شباهت تیگارد X35به پژو 2008 به همینجا ختم نمیشود و با نشستن پشت فرمان این کراس اوور به شباهت داشبورد میان این دو خودرو نیز پی خواهید برد یک مانیتور تبلت گونه  8 اینچی در وسط داشبورد وچود دارد و فرمان این خودرو که Dشکل است تاکیدی بر این مدعا است.اما در پشت فرمان تیگارد X35 بر خلاف خودروهای تازه وارد چینی به بازار ایران هبری از نمایشگر دیجیتالی نیست و دو صفحه عقربه ای وجود دارد.

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر

در میان داشبورد در بالاترین قسمت نمایشگر هشت اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که در زیر آن کلیدهای لمسی تنظیم و میانبرهای آن قرار دارند. مقداری پایین تر پنل تنظیم سیستم تهویه با دیزاینی خاص دیده می شود که مشابه با هیچ خودرویی نیست که زیبایی داشبورد این خودرو را بیشتر کرده است. صندلی های تیگارد X35 دارای تودوزی ترکیبی چرم و پارچه هستند و بدن سرنشینان را به خوبی در بر می گیرند.

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر

مشخصات فنی 

مشخصات فنی تیگارد X35شامل  یک موتور 1.5 لیتری با سیستم توربوشارژ است که در این خودرو قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض مصنوعی دنده ها به صورت دستی به چرخ جلو منتقل می شود. این پیشرانه با این سطح قدرت جوابگوی این کراس اوور چینی کامپکت بوده و عملکرد معقولی را برای این خودروی 1320 کیلوگرمی در مسیرهای شهری و بین شهری رقم زده است.

کراس اوور تیگارد X35 رونمایی شد +تصاویر

تیگارد X35 در محور جلو دارای سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب دارای سیستم تعلیق مولتی لینک بوده که موجب نرمی بیشتر و پایداری بهتر این خودرو شده است. تیگارد X35 سانیار موتور جزو کوچک ترین کراس اوورهای چینی در بازار ایران دسته بندی شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4325، 1830 و 1640 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2570 میلی متر اعلام شده است.

انتهای  پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.