کد خبر : 6030
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 بهمن 1399 - 10:20

چه کسانی یارانه 268 هزار تومانی می‌گیرند؟ / ادغام یارانه نقدی و معیشتی

چه کسانی یارانه 268 هزار تومانی می‌گیرند؟ / ادغام یارانه نقدی و معیشتی

مدتی است که بحث بررسی بودجه و اختلاف نظرها و چالش های دولت و مجلس نقل مجالس است. از جمله مباحث بودجه که مردم با حساسیت آن را دنبال می کنند، مساله افزایش مبلغ یارانه نقدی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار»، مدتی است که بحث بررسی بودجه و اختلاف نظرها و چالش های دولت و مجلس نقل مجالس است.

اخباری که از بخش های مختلف بودجه منتشر می شود با آنکه بحث برانگیز و بعضا متناقض است، از آن جهت که به شفافیت بودجه و جریان اطلاع رسانی کمک می کند، نشانه ای مثبت در کارنامه دولت و مجلس می‌تواند باشد.

از جمله مباحث بودجه که مردم با حساسیت آن را دنبال می کنند، مساله افزایش مبلغ یارانه نقدی بوده است؛ چراکه از سویی، اغلب مردم کشور یارانه بگیر محسوب می شوند و از سوی دیگر تحت انواع فشارهای اقتصادی و روانی ناشی از گرانی افسار گسیخته و تزلزل بورس و نوسانات بازار ارز قرار دارند. بنابراین اگرچه مبلغ یارانه در این اوضاع گره های کور زندگی شان را نمی تواند باز کند، از لحاظ روانی انگار نوعی تسکین می تواند باشد.

یارانه 268 هزار تومانی

در این راستا، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400، در تشریح مصوبات امروز کارگروه بررسی تبصره 14 لایحه بودجه سال آینده به خبرنگار تسنیم گفته است: در این جلسه با مصوبه اعضای این کارگروه، افزایش یارانه نقدی در سال آینده تعیین تکلیف شد.

وی افزود: بر این اساس، یارانه نقدی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که 10 میلیون نفر هستند، 268 هزار تومان تعیین شد.

یارانه دهک های دیگر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: هم‌چنین یارانه دهک‌های بعدی که حدود 25 میلیون نفر می‌باشند 183 هزار تومان تعیین و به حدود 35 میلیون نفر مبلغ 131 هزار تومان و به دهک‌های بالا نیز 91 هزار تومان داده خواهد شد.

یوسفی تصریح کرد: طبق مصوبه امروز، یارانه‌های نقدی و یارانه معیشتی باهم ادغام می‌شود.

مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در جلسه علنی و تأیید شورای نگهبان، تبدیل به قانون شده و از سوی دولت برای ابلاغ می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.