کد خبر : 868
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 مرداد 1399 - 11:08

پای مذاکره کنندگان برجامی و لیونل مسی هم به پرونده پتروشیمی باز شد

پای مذاکره کنندگان برجامی و لیونل مسی هم به پرونده پتروشیمی باز شد

روز گذشته در حالی پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که پس از دفاعیات متهم حمزه لو مدیرعامل سابق بازرگانی پتروشیمی نوبت به  محسن احمدیان معروف به سلطان پتروشیمی رسید 

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری “پایش بازار” ، متهم احمدیان که از ابتدای تاسیس مدیریت بازرگانی شرکت پتروشیمی را قبل و بعد از خصوصی شدن برعهده داشته است متهم است با ایجاد شبکه گسترده ای از شرکای راهبردی در محل کشور های دیگر و ایران سو استفاده های مالی زیادی برای خود و شرکایش در 25 سال حضورش در این شرکت داشته است، وی با شکایت بخش خصوصی مالک شرکت در سال 1392  بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه سنگین آزاد شد و به مدیر عاملی یکی از شرکت های تحت پوشش ساتا منصوب شد .

بر اساس این گزارش، محسن احمدیان در سال های مدیریت خود با همکاری متهم فراری شیرعلی که از مقامات مسئول بوده است و مشارکت برخی مذاکره کنندگان برجامی که اکنون به جاسوسی محکوم شده اند با ایجاد شرکت هایی درسوییس و  فرانسه، دبی ، مصر به نام های مختلف و سهامداران متعدد میلیون ها یورو را با تبدیل ارز و جابجایی آن و اخذ پورسانت، طی 25 سال منافع زیادی برای خود و حامیانش کسب کرده و به جرم خود به همراه شیر علی نیز در کیفرخواست اقرار کرده است.موضوعی جالب که در دادگاه روز گذشته وی با  فرار رو به جلو تکذیب کرد که مورد برخورد نماینده دادستان قرار گرفت .

بر اساس این گزارش ، این متهم  با کمک فردی به نام ذوالعین که تابعیت فرانسوی  دارد به عنوان مدیرعامل با ایجاد شرکتی به نام  APNC و همکاری مشکان مشعور و عبدالرسول دری اصفهانی که از مذاکره کنندگان برجامی بوده اند با انتقال 98 میلیون یورو به  MTNو ایرانسل با سهامداری ساتا و تبدیل ارزها به ریال تعهدات شرکت بازرگانی پتروشیمی را در زمان دولتی بودن آن تسویه کرده و از این تبدیل منفعت برده اند .

این علاوه بر پورسانت های بیست پنج سال فروش پتروشیمی از سوی pcc  است که توسط نهادهای نظارتی  کشف شده است ولی متاسفانه در این مدت وی و حامیانش با مهارت های خاص بر روی پورسانتهای 25 سال اخذ شده سرپوش گذاشته است .

متهم محسن احمدیان همچنین شرکتی به نام  لنکور با مالکیت این افراد در کشور انگلیس تاسیس می کند و با عقد قراردادهایی بالغ بر 2 میلیارد یورو بدون اخذ هیچگونه مجوزی از سوی شرکت های تابعه و هیات مدیره مجتمع ها صرفا با هماهنگی نهادهای نظارتی در 30 سال گذشته اقدام به فروش های صوری به این شرکت و  تبدیل ارز به ریال و واریز آن به شرکت PCC کرده اند.

بر اساس این گزارش، در 25 سال فعالیت وی در بازرگانی پتروشیمی ، احمدیان و شیر علی متهم فراری و پسران آن ها میلیون ها دلار به عنوان پورسانت از شرکت ها و مجتمع ها دریافت کرده اند. طبق اقرار آن ها شش درصد از وجوه فروش به عنوان پورسانت دریافت شده است .

احمدیان در دادگاه روز گذشته نیز از علینقی خاموشی نیز به عنوان شخصی نام برده که با همکاری نهاد های حاکمیتی تخلفات او نادیده گرفته شده است گویا احمدیان بابت خروج از پرونده به تمام راهکار های غیر قانونی  و اسامی مختلف جهت سرپوش گذاشتن بر اتهامات خود متوسل می شود.در جلسه دادگاه وی مدعی شد  که هیچ وجهی به حساب های وی واریز نشده و اگر کسی مدعی واریز است باید دادگاه سندش را به وی را نشان دهد .

وی در خصوص اخذ 40 میلیون یورو پورسانت از “ام بی بارتر” کاملا موضوع را حاشا کرده و همچنین در خصوص خرید پتروشیمی فیلیپین از محل رشوه ها و پورسانت ها نیز عملا تکذیب کرد .

اما نکته ای که دردادگاه روز گذشته علیرغم تاکید قاضی مسعودی مقام در آغاز جلسات دادگاه از سوی متهم احمدیان که بازنشته وزارت نفت بوده است رعایت نمی شد اتهام زنی به سایر متهمین و بازی های تبلیغاتی و رسانه ای و به سخره گرفتن دادگاه با علام این موضوع که پول های واریزی را به لیونل مسی داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.