کد خبر : 8280
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 12:25

ویروس دلتا همه استان‌ها را فراگرفت

ویروس دلتا همه استان‌ها را فراگرفت

سخنگوی ستاد ملی کرونا با تشریح آخرین روند بیماری کرونا در کشور گفت: ویروس غالب در ایران ذلتا است و همه استان‌ها را فرا گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا به تشریح مصوبات جلسه امروز این نشست پرداخت و اظهار کرد:   شیوع ویروس دلتا در شهر‌های کشور رو به افزایش بوده اکنون ویروس غالب در کشور دلتا است  در واقع این ویروس در ایران در حال چرخش بوده و همه استان‌ها را فراگرفته است.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر ۱۶۹ شهر قرمز، ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد هستند، گفت:  میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد و به ۴۸ درصد رسید که این میزان رعایت پروتکل منجر به افزایش و شیوع بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است و در افزایش این میزان بکوشند، گفت: میزان جرایم در ارتباط با پروتکل‌های بهداشتی کم نیست و در عین پلمپ‌های زیادی این روزها می‌شود، اما باید دانست که نمی‌توان به راحتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را القا کرد، از مردم می‌خواهیم به خاطر حفظ جان خود به این موضوع مهم اهمیت بدهند.

رئیسی ادامه داد: مردم از سفر ها‌ی غیر ضرور، تجمعات و اماکن شلوغ پرهیز کنند. رستوران‌ها، تالارها، استخرها، پاساز‌ها و مراکز سرپوشیده خطرناک هستند و قدرت سرایت ویروس بالاست و میزان ابتلا را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکثر استان‌ها یک یا دو شهر قرمز دارند، اظهار کرد: کرونا در جنوب کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رو به افزایش بوده و در سایر شهر‌ها نیز در حال گسترش است.
رئیسی در رابطه با آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: روند واکسیناسیون کرونا در کشور خوب است و از تزریق روزانه ۲۵۰ هزار دز عبور کرده است. واکسن برای افراد ۶۰ سال به بالا در مرحله اول و دوم به اندازه کافی موجود است. ۱۱.۲ میلیون دز واکسن به استان‌ها توزیع شده و ۶ میلیون دز نیز واکسن این هفته به دستمان می‌رسد.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن برای افراد ۵۰ سال به بالا در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان شروع شده و در جزایر خلیج فارس (به جز قشم و کیش که بعدا اعلام می‌شود) برای افراد ۱۸ سال به بالا بزودی تزریق می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن کرونا برای عشایر  و اعضای ۱۸ سال به بالای آنها نیز آغاز می‌شود ضمن اینکه معلمان و اساتید دانشگاه‌ها نیز در مرداد ماه واکسینه می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.