کد خبر : 8551
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1400 - 12:13

واردات شفتالو و هلو مهم تر از واردات خودرو است

واردات شفتالو و هلو مهم تر از واردات خودرو است

در بهار امسال واردات شفتالو وهلو 94 درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته وبا این عملکرد دولت در واردات کالاهای غیر ضروری می توان گفت شفتالو وهلو مهم تر از واردات خودرو است

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری «پایش بازار»،  حدود چهار سال است که به بهانه کمبود منابع ارزی خبری از واردات خودرو نیست بهانه ای که باعث شد تا 15 هزار نیروی فعال در شرکتهای واردکننده خودرو و زیر مجموعه ها بیکار شود اما امروز با نگاهی به آمار سه ماهه واردات در بهار 1400 به موضوع جالبی بر میخوریم واردات هلو ، شفتالو و ژله به راحتی افزایش چشم گیری نسبت به مدت مشابه پیدا میکند ولی هنوز از واردات خودرو خبری نیست .

امار گمرک نشان می دهد در بهار سال 1400 واردات کاکائو به‌ لحاظ وزنی ۱۴۵ درصد نسبت به بهار ۹۹ رشد داشته است. واردات میخک ۳۵۲ درصد، هلو و شلیل و شفتالو ۹۴ درصد، قهوه ۸۵ درصد، مربا و ژله ۸۱ درصد، فلفل ۴۰ درصد، انواع پیاز ۷۱ درصد، آب میوه ۲۹ درصد و جوز وهل ۴۶ درصد نسبت به بهار ۹۹ رشد داشته است.

رشدی که می توان به چشم دید بسیاری از آنها بی دلیل بوده و شاید در کشور نیازی به مصرف آنها نبوده وشاید نخوردن آنها آنقدر که خودرو در زندگی روزمره مردم در چهارسال گذشته تاثیر گذار بود نمی توانست تاثیر داشته باشد ولی متاسفانه تصمیمات یک شبه بسیاری از وزرای دولت دوازدهم صنعت خودرو را به نابودی کشید و تغییر چندین و چند باره وزیر صمت هم نتوانست تاثیری بر کاهش قیمت خودرو و با منطقی شدن آن و ایجاد بازار رقابتی داشته باشد .

حال با این عملکرد دولت باید گفت شفتالو برای دولت از خودرو که کالای اساسی زندگی رومزه مردم است مهم تر است و جواب بیکاری 15 هزار نیروی بیکار شده شرکتهای وارد کننده بماند برای دولت سیزدهم.

منبع :خودروپلاس

انتهای پیام /

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.