کد خبر : 4842
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 10:32

مدل 2020 خودروی مزدا 6؛ سدان خانوادگی خاص و جذاب خودروساز ژاپنی

مدل 2020 خودروی مزدا 6؛ سدان خانوادگی خاص و جذاب خودروساز ژاپنی

برای شروع باید گفت که ظاهر زیبا، رانندگی سرگرم‌کننده و ارزش خرید، مزدا 6 را به خودرویی فراتر از یک سدان خانوادگی با اندازه متوسط بدل می‌کند. بدنه خوش‌تراش و اتاق جذاب با کیفیتی که احتمالاً از خودروهای خیلی گران‌تری سراغ دارید و همچنین شاسی فوق‌العاده باعث می‌شوند با مزدا 6 تجربه‌ای داشته باشید که تنها ممکن است از خودروهای سدان اسپورت گران انتظار داشته باشید. این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر ترکیب فوق‌العاده‌ای از محیط داخلی سطح اعلاء و دینامیک بدون رقیب می‌آفرینند. در عین حال و با وجود تمام این ویژگی‌های سطح بالا، قیمت مزدا 6 در سطحی است که عده قابل توجهی می‌توانند این خودرو را خریداری کنند. در هنگام خرید مزدا 6 آن چیزی که معمولاً به عنوان آپشن می‌شناسیم، در اختیار مشتریان نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «پایش بازار»برای شروع باید گفت که ظاهر زیبا، رانندگی سرگرم‌کننده و ارزش خرید، مزدا 6 را به خودرویی فراتر از یک سدان خانوادگی با اندازه متوسط بدل می‌کند. بدنه خوش‌تراش و اتاق جذاب با کیفیتی که احتمالاً از خودروهای خیلی گران‌تری سراغ دارید و همچنین شاسی فوق‌العاده باعث می‌شوند با مزدا 6 تجربه‌ای داشته باشید که تنها ممکن است از خودروهای سدان اسپورت گران انتظار داشته باشید. این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر ترکیب فوق‌العاده‌ای از محیط داخلی سطح اعلاء و دینامیک بدون رقیب می‌آفرینند. در عین حال و با وجود تمام این ویژگی‌های سطح بالا، قیمت مزدا 6 در سطحی است که عده قابل توجهی می‌توانند این خودرو را خریداری کنند. در هنگام خرید مزدا 6 آن چیزی که معمولاً به عنوان آپشن می‌شناسیم، در اختیار مشتریان نخواهد بود. با این حال مزدا کلاس‌های مختلفی برای این خودرو تعبیه کرده که انتخاب هر کدام، احتمالاً بعضی ویژگی‌هایی راکه مشتریان به دنبالشان خواهند بود، به این خودرو خواهد افزود. این را هم باید گفت که مزدا 6 پیروز مقایسه‌های زیادی با رقبایش نخواهد بود؛ چرا که سریع‌ترین، مجلل‌ترین و یا پیشرفته‌ترین خودرو در این رده از لحاظ تکنولوژیک نخواهد بود. با این حال این سدان شگفت‌انگیز احتمالاً باعث خواهد شد که ازین به بعد نگاه شما به خودروهایی که برچسب «اتوموبیل خانوادگی متداول با اندازه‌ای متوسط» بر آن‌ها می‌خورد، تغییر کند.

کلاس قیمت
Sport $25,045
Touring $27,645
Grand Touring $30,745
Grand Touring Reserve $33,245
Signature $36,345

کلاس‌های مختلف این خودرو و قیمت هر کدام

آیا عملکرد مدل 2020 مزدا 6 می‌تواند راضی کننده باشد؟

پاسخ به این سوال قطعاً مثبت است. مدل 2020 خودروی مزدا 6 بر خلاف بسیاری از خودروهای مشابه با اندازه متوسط هیبریدی و یا شارژی نخواهد بود. با این حال شما می‌توانید بین دو موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر دست به انتخاب بزنید. موتوری که به شکل پیش‌فرض روی این خودرو نصب است، 187 اسب بخار نیرو تولید می‌کند؛ موتور دیگر اما به کمک فناوری توربوشارژ قادر به تولید 250 اسب بخار نیرو خواهد بود. هر دوی این موتورها در کنار یک سیستم اتوماتیک 6 دنده عرضه می‌شوند. همچنین شرکت مزدا یک نسخه تمام چرخ متحرک با موتور 2.2 لیتری توربو دیزل از این خودرو برای خریداران آمریکایی عرضه کرد. مزدا 6 موفق شده رضایت مشتریان را بیش از یک سدان خانوادگی متوسط جلب کند. رمز این موفقیت در روانی کنترل خودرو و هندلینگی است که در این قیمت نمی‌توان در خودروی دیگری پیدا کرد. یک نکته مثبت دیگر برای مزدا 6 اینکه موفق می‌شود بدون فدا کردن کیفیت رانندگی، به این سطح از هیجان دست پیدا کند. در تستی که سایت ما انجام داد، کلاس Signature که بالاترین کلاس این خودرواست، خط ترمز بلندتر و همچنین قدرت پیچیدن کمتری نسبت به مدل‌های قبلی از جمله مدل سال 2016 داشت. بخشی از این مساله به خاطر لاستیک‌های جدیدی است که خودروساز ژاپنی به منظور کاهش صدای لاستیک‌ها روی این خودرو نصب کرده است. با این حال این دو نقطه ضعف سبب نمی‌شود رانندگی و سواری مزدا 6 سال 2020 ضعیف بدانیم؛ به خصوص وقتی با اتاق کاملاً بی‌سروصدای آن روبرو می‌شویم. اشتباه نکنید! جذاب‌ترین سدان در بین خودروهای هم‌رده، بدون شک همین خودرو است!

آیا مزدا 6 خودرویی پرمصرف است؟

مصرف سوخت سدان خانوادگی شرکت مزدا از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در صورت مجهز بودن به موتور 187 اسب بخاری، 9 لیتر به  ازای هر 100 کیلومتر در شهرها و 6.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در بزرگراه‌ها تخمین زده شده است. برای موتور توربوشارژ اما این اعداد به 10 لیتر و 7.5 لیتر در شهر و بزرگراه افزایش می‌یابد. البته در تستی که انجام دادیم، مزدا 6 با موتور توربوشارژ نزدیک به یک لیتر کمتر از اعداد ثبت شده توسط EPA سوخت مصرف کرد. موتور 187 اسب بخاری نیز موفق شد چیزی نزدیک به 0.5 لیتر نسبت به اعداد اعلام شده، کمتر سوخت مصرف کند.

مزدا چه تدابیری برای تامین امنیت سدان جدید خود اندیشیده است؟

سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراهی (NHTSA) پنج ستاره به مزدا 6 داده است که بالاترین نمره این موسسه در تعیین امنیت خودروها در مقابل تصادف است.  دیگر متولی تعیین امنیت خودروها یعنی موسسه بیمه امنیت بزرگراهی (IIHS) نیز نشان  +Top Safety Pick  را به مزدا اعطا کرده که نشان از ایمنی بالای این خودرو از نگاه این موسسه دارد. سدان جدید شرکت مزدا بعضی تکنولوژی‌های کمک راننده ابتدایی را به صورت پیش‌فرض بر روی خود دارد؛ با این حال اگر بخواهید به سراغ تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر بروید، باید کمی بیشتر پول بپردازید که در این صورت می‌توان به بعضی امکانات که از جمله آن‌ها می‌توان به تکنولوژی مخصوصی که شرکت مزدا نام آن را i-Activesense نام نهاده، دست پیدا کنید. در زیر، نام بعضی از امکانات مورد اشاره را مشاهده می‌کنید.

  • هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار (به صورت پیش‌فرض)
  • رصد نقاط کور به همراه هشدار عبور خودروها از عقب (به صورت پیش‌فرض)
  • هشدار خروج از خطوط به همراه راهنمای ماندن در خطوط (به صورت آپشن)

ترجمه:فرزانه کلانتری

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.