کد خبر : 10799
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 22:30

چه برندهایی می توانند در بازار لوزام خانگی دوام بیاورند؟

ماندگار و مدرن مانند الکترواستیل

ماندگار و مدرن مانند الکترواستیل
طی مدت زمانی که از ممنوعیت واردات لوزام خانگی گذشته است شاهد ظهور و بروز برندهای جدیدی هستیم که چندان نام آشنا و ریشه دار نستند.با این حال به نظر می رسد که با توجه به نیاز امروز کشور آنها بمانند اما به نظر می رسد در این بازار کسی می تواند ماندگار شود که ریشه داشته باشد. مانند الکترو استیل که ماندگار و مدرن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایش بازار،  گاهی اوقات وقتی از دلالی و واسطه گری صحبت می شود بلافاصله ذهن بسیاری از اشخاص به سمت افراد معطوف می شود اما این سکه روی دیگر و نوع دیگری نیز دارد؛ورود به عرصه تولید با خرید برند.
هر چند نیازهای بازار لوازم خانگی در حال حاضر بیش از آن باشدکه این گونه موارد به چشم بیایند و همین که بتوانند بخشی از تقاضای مصرفی پوشش بدهند برای بسیاری کفایت کند .اما این یک روی سکه است و روی دیگرش فراموشی و یا بی توجهی به تولید کنندگانی است که ریشه دار هستند و عمری در این صنعت دویده اند و به قول استخوان خرد کرده اند.

تفاوت تولید کننده اصیل و برند بازها

در واقع بخش اول تولید کنندگانی که به آنها اشاره شد،تنها با استفاده از سرمایه ای که دارند،یک برند خریده و ثبت می کنند و عملا کارشان برون سپاری است.به بیان ساده برای این دسته از افراد یا با هر نام و عنوان دیگری،تولید در درجه اول اهمیت قرار ندارد،بلکه بیشتر بازاری است که بتوانند در آن علاوه بر حفظ سرمایه ،سود هم کسب کنند. البته سودآوری اساس هر فعالیت اقتصادی را تشکیل می دهد.با این حال تفاوت های بسیاری میان یک تولید کننده اصیل و قدیمی با یک تولید مبتنی بر برند وجود دارد.
در واقع بخشی که از ابتدا و از صفر کار را آغاز کرده است،جزء آن دست تولید کنندگان هستند که کار خود را در زمان تسلط واردات و برندهای خارجی آغاز کرده اند. همچنین با توجه به سیاست های اقتصادی آن زمان،شرایط رقابتی بسیار سختی را نیز پیش رو داشته اند. یکی از این تولید کنندگان الکترو استیل است که هم اکنون قدمت آن بیش از 50 سال است.به همین دلیل است که می توان نحوه ورود آنها به حوزه تولید را آن هم در زمان وفور واردات در دوران پهلوی به عشق به وطن و تولید گره زد.

الکترو استیل،نوستالژی مدرن و ماندگار

با مروری بر خاطرات نیم قرن پیش در بسیاری از مشاغل که نیاز به یخچال های صنعتی و ویترینی داشتند بی تردید نام الکترو استیل نیز وجود دارد.چرا که از همان ابتدای ورود به عرصه تولید،به جای چشم دوختن به دستان تولید کنندگان آن سوی مرزها و کسب سودهای آنچنانی و بی زحمت،ترجیح دادند که تولید کنند.به بیان ساده آن هنگام که سود در واردات بود و کمتر کسی سراغ تولید این نوع لوازم می رفت،این شرکت با درک مسئولیت اجتماعی خود،آستین ها را بالا زد و کمر همت را برای تولید بست.چرا که دریافته بود کسی که باد بکارد طوفان درو می کند.اما الکترو استیل به جای درو سود دلالی ترجیح داد که ریشه هایش را محکم کند. به همین علت بود که در کوران انقلاب باقی ماند.در دوران بعد از آن نیز همین طور،ماند و به هر طریقی که بود چراغ کارخانه را روشن نگه داشت.

پرواز با بال های تجربه در آسمان مدرن

همین تلاش برای ماندن و تولید است که باعث شده الکترو استیل بتواند با بال های تجربه در آسمان مدرن پرواز کند.پروازی که هم اکنون خود را در محصولات به روز و مدرن در انواع و اقسام مدل ها نشان می دهد.به بیان ساده تر الکترو استیل که از ابتدا با تکیه بر زانوان خود ایستاده است برای هر زمان و هر نوع نیازی خود را آماده کرده و می کند.زمانی نیاز در تولید محصولات صنعتی بوده است که با تلاش و کوشش و تکیه بر دانش داخلی توانست جایگاه مناسبی برای خود کسب کند. هم اکنون نیز علاوه بر ادامه مسیر قبلی راه های جدید نیز برای خود گشوده است.راهی که یک سوی آن تولید محصولات فروشگاهی است که با توجه به گسترده شدن فعالیت های فروشگاه های زنجیره ای امری ضروری و حیاتی تلقی می شود.راه دیگر تولید انواع محصولات صنعتی است ویک راه دیگر ورود به حوزه تولید یخچال و لوازم خانگی است.

تاثیر تولید بر اقتصاد و جامعه

البته خود تولید به نوبه خود در کشور یک ارزش محسوب می شود و هر کسی که تولید می کند بخشی از ارزشی است که خود آفریده است.با این حال افزایش مسیرها و محصولات تولید اثرات دیگری غیر از فارغ شدن از وابستگی نیز به همراه دارد که تمام آنها از عشق و میل به تولید سرچشمه می گیرد.به بیان ساده توسعه و افزایش تنوع محصول بدون جذب نیروی کار ممکن نیست.بنابراین این مساله در نفس خود علاوه بر تاثیر گذاری بر تولید داخلی و ممانعت از خروج ارز،با جذب نیروی کار در زمینه های مختلف اجتماعی نیز تاثیر مستقیم دارد که از جمله آنان می تواند به سبک شدن بار دولت ها در خصوص ارائه خدمات به افراد بیکار،کاهش بزه و کاهش مهاجرت های اقتصادی با تاسیس سایت های شهرستانی اشاره کرد.ضمن اینکه الکترو استیل جزء معدود شرکت هایی است که با راه اندازی واحد تحقیق و توسعه توانسته اند علاوه بر جذب نیروهای متخصص،نیاز به واردات دانش فنی را نیز تا حد زیادی مدیریت کرده و بر اساس دانش بومی کارها را پیش ببرد.

گذری کوتاه بر کارنامه الکترو استیل

شرکت الکترواستیل با سابقه بیش از 50 سال در امر تولید محصولات مختلف برودتی فعال است. در حال حاضر این شرکت در فضایی بالغ بر دویست هزار متر مربع و با صد هزار متر مربع سالن های تولید و انبار و بیش از سه هزار نفر نیروی کار قادر به تولید سالانه سی هزار عدد انواع یخچال، سردخانه، فریزرهای صنعتی و پانصد هزار عدد یخچال و فریزر خانگی است. البته حوزه فعالیت این شرکت تنها به تولید انواع یخچال محدود نمی شود،بلکه شرکت الکترواستیل دارای مجوز ها و اختراعات است که به عنوان مثال می توان به این موارد اشاره کرد: – دارای اداره مستقل مهندسی و R&D با شصت عضو دائم و فعال.
– دارای اختراعات بیشمار در زمینه تولید لوازم خانگی
– تنها دارنده مجوز آزمایشگاه اکرودیته صنعتی و خانگی در شرق کشور مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا جهت آزمایش محصولات مختلف خانگی و صنعتی با 17 (هفده) ایستگاه مختلف.
– طراحی و تولید اواپراتور ها و کندانسور ها با به روزترین و جدیدترین نرم افزار ها و ماشین آلات در داخل شرکت الکترواستیل و توسط زیر مجموعه های شرکت الکترواستیل (حامی صنعت و نگین صنعت)

رفیق روزهای سخت

در این شرایط به نظر می رسد که مسئولان امر باید نگاه ویژه و به خصوص تری به این نوع تولید کنندگان داشته باشند.چرا که آنها مانند رفیق روزگار سخت در کنار صنعت مانده اند و سختی های تولید را به جان خریده اند تا هم خودشان بمانند و هم دستان نیاز کشور به آن سوی آب ها دراز نشود. هر چند شاید شرکت ها و تولید کنندگانی مانند الکترو استیل چیزی جز بهتر شدن فضای کسب و کار وسهولت آن نخواسته و درخواست های عجیب و غریبی نداشته اند.با این حال به نظر می رسد که متولیان امر باید چشمایشان را بشویند به آنها از جنس دیگری نگاه کنند.

فرزانه کلانتری

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.