کد خبر : 13874
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 آذر 1401 - 11:46

قیمت‌گذاری دستوری، نقدینگی و مالیات؛ گلوگاه‌های سه گانه تولید عبور مستقیم

قیمت‌گذاری دستوری، نقدینگی و مالیات؛ گلوگاه‌های سه گانه تولید عبور مستقیم
عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور بر اساس ضرورت شناسایی و رفع گلوگاه‌های تولید عبور مستقیم، 80 درصد از چالش‌های صنعت خودرو را مرتبط با موضوعات نقدینگی، مالیات و قیمت‌گذاری دستوری دانست که رفع این موانع روند تولید عبور مستقیم را سرعت می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، حسن زارع نژاد بر اساس ضرورت شناسایی و رفع گلوگاه‌های تولید عبور مستقیم برای حصول نتایج بهتر، نقدینگی واحدهای تولیدی و مبنای مالیاتی را از جمله این گلوگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: شناسایی و رفع موانع تولید، روند عبور مستقیم را تسهیل می‌کند. وی با توجه به اینکه 25 درصد از ماخذ مالیاتی کشور متعلق به تولیدکنندگان بوده و 33 درصد از سرمایه‌گذاری کشور در اختیار بخش خصوصی است، افزود: بخش خصوصی در حال حاضر به میزان 64 درصد ملزم به پرداخت مالیات است که غیرمنصفانه است.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در ادامه گفت: پیشنهاد انجمن تعیین 10 درصدی مالیات برای تولیدکنندگان و اعمال مجدد معافیت‌های بخش خصوصی بر اساس ماده 132 است که در سال 95 از قانون حذف شد.

زارع نژاد تصریح کرد: بر اساس قانون فعلی احداث کارخانجات قطعه‌سازی در فاصله بیش از 30 کیلومتری مراکز استان‌ها مجاز اعلام شده در حالی که با توجه به توسعه شهرها، بازگشت به قانون سابق که سرمایه‌گذاری در حومه شهرها را مجاز می‌دانست شرایط تولید را برای قطعه‌سازان بهبود می‌بخشد.

وی در ادامه فروش مواد اولیه به تولیدکنندگان بر مبنای نرخ جهانی و حتی بالاتر از آن و در مقابل قیمت‌گذاری دستوری محصول نهایی خودرو را منطقی ندانست و یادآور شد: این در حالی است که توزیع تمام مواد اولیه صنایع بالادستی در اختیار دولت است. عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان تاکید کرد: رفع گلوگاه‌های سه گانه نقدینگی، مالیات و قیمت‌گذاری دستوری 80 درصد از مشکلات تولید را مرتفع خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.