کد خبر : 633
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مرداد 1399 - 11:10

فروش خودرو‌های فاقد استاندارد یورو ۵ ممنوع است

فروش خودرو‌های فاقد استاندارد یورو ۵ ممنوع است

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: براساس قانون هوای پاک خودرو‌های غیردیزلی از ابتدای امسال باید یورو ۵ باشند و برابر ماده ۴ قانون هوای پاک پیش‌فروش و فروش خودرو‌هایی که مجوز و تأییده سازمان ملی استاندارد را ندارند ممنوع است.

به گزارش پایگا خبری پایش بازار، برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع «هوای پاک زیر چرخ خودرو‌های فرسوده» در ارتباط تلفنی با سرهنگ محمدعلی زارع (معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا) به روی آنتن رادیو گفتگو رفت.

سرهنگ زارع درباره علت پلاک نشدن تاکسی‌ها گفت: با توجه به قانون هوای پاک، خودرو‌های غیردیزلی از ابتدای امسال باید یورو ۵ باشند و برابر ماده ۴ قانون هوای پاک پیش‌فروش و فروش خودرو‌هایی که مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد را ندارند ممنوع است.

سرهنگ زارع افزود: یکی از پیش‌شرط‌ها برای هرخودرو این است که باید مجوز از سازمان ملی استاندارد و محیط زیست گرفته و به پلیس ارسال شود و پلیس با رعایت سایر شرایط خودرو‌ها را شماره‌گذاری کند.

وی ادامه داد: متأسفانه در خودرو‌های فعلی این اتفاق نیفتاده است و خودروساز قبل از دریافت مجوز تأیید از سازمان خودرو‌ها را پیش‌فروش کرده یا فروخته است.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا یادآوری کرد: این خودرو‌ها سمند و پژو ۴۰۵ بود که مشکل آن‌ها تا حدودی حل شد و سازمان محیط زیست برای آن‌ها مجوز صادر کرده است.

وی ادامه داد: مشکل شماره‌گذاری خودرو‌ها با صدور مجوز سازمان محیط زیست حل شده است و خودرو‌هایی که مربوط به سال ۹۸ بود در ابتدا صادر شد و بعد مجوز خودرو‌های سال ۹۹ در سازمان محیط زیست مشکلی ندارد.

سرهنگ زارع یادآوری کرد: زمانی که قانون مصوب می‌شود، متولی آن سازمان حفاظت محیط زیست است و اگر از نماینده سازمان بپرسید، مجوز خودرو‌های مورد بحث صادر شده است. آیین نامه ماده ۲ مربوط به سال ۹۷ است و خودروساز باید از همان زمان برای اجرا برنامه‌ریزی می‌کرد و خودروساز موظف به اجرای قانون است و تا الان تمام موارد قانونی اجرا شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.