کد خبر : 13802
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آبان 1401 - 14:32

عمده‌ترین دلایل تصادفات تهران در ۶ ماهه اول سال چیست؟

عمده‌ترین دلایل تصادفات تهران در ۶ ماهه اول سال چیست؟
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، عمده‌ترین دلایل تصادفات تهران در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، سرهنگ علی همه‌خانی؛ معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در خصوص عمده ترین دلایل تصادفات پایتخت اظهار کرد: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد نزدیک به 39 درصد تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو مرتبط می‌شود که استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم‌های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت استفاده از تلفن همراه 6 برابر و در صورت پیامک زدن 24 برابر تمرکز راننده بر هم زده که می‌تواند عامل تصادف باشد.

همه‌خانی ادامه داد: عدم رعایت حق تقدم 15 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 14 درصد، حرکت در خلاف جهت 6 درصد و سایر موارد از جمله عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، عدم رعایت فاصله طولی، دنده عقب، عبور از محل ممنوع و …26 درصد عامل تصادفات شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار فوق می‌توان گفت: عدم استفاده از تلفن همراه می‌تواند بخش عمده‌ای از تمرکز راننده را حین رانندگی درگیر خود سازد یکی از عوامل اصلی تصادفات امروز است و طبیعتاً خستگی و خواب آلودگی در ساعات ابتدایی روز و شامگاهان می‌تواند در تمرکز رانندگان نقش مهمی داشته باشد. لذا توصیه می‌کنیم رانندگان محترم با در نظر گرفتن مجموع موارد فوق با تمرکز و توجه کامل رانندگی کنند و از رانندگی در لحظات خستگی و خواب‌آلودگی جداً خودداری کنند.

 

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.