کد خبر : 18874
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 20:54

زامیاد بازیگر جدید در بازار خودروهای کار و تجاری

زامیاد بازیگر جدید در بازار خودروهای کار و تجاری
با توجه به گفته های مدیرعامل سایپا به نظر می رسد که با عرضه اتوبوس برقی دیگر باید زامیاد را بازیگر جدید در بازار خودروهای کار و تجاری به شمار آورد.

به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار»،چندی پیش مدیر عامل زامیاد از برنامه و قصد این شرکت برای حضور در تولید و بازار خودروهای کار و تجاری خبر داده بود.حال با توجه به تاکید مدیر عامل ارشد گروه خودروسازی سایپا،نه تنها این حرکت به طور جدی آغاز شده است،بلکه تولید برخی محصولات جدید با شریک تجاری خارجی نیز طبق برنامه شروع شده است.

محمد علی تیموری،روز گذشته (26 فروردین 1402) در حاشیه نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه های زامیاد برای توسعه در سال جاری توضیح داد: در بحث توسعه  و عرضه محصول در سال گذشته، زامیاد حرکت های جدیدی را آغازکرد. یعنی نه تنها زیان ده نبوده، بلکه سود نیز کرده است.

وی ادامه داد : امسال زامیاد اتوبوس برقی خود را به بازار عرضه می کند.این شرکت با یک شریک خارجی همکاری می کند که به بسیاری از کشورهای دنیا اتوبوس برقی دهد. البته باید تاکید کنم که شریک خارجی زامیاد در حوزه تولید اتوبوس،یک نام و نشان شناخته شده و معتبر به شمار می آید.

مدیرعامل سایپا در توضیح برنامه های این شرکت افزود :زامیاد همچنین روی پلتفرم لانگ ، که یکی از بهترین و جدیدترین محصولات بازار به شمار می آید، برنامه تولید محصولات دیگری را نیز هدف گذاری کرد است.می خواهد محصولات جدیدی به بازار عرضه کند.ضمن اینکه بر پایه یکی از پلتفرم های خوبی که در اختیار دارد،قصد دارد که  پیک آپ تک  و دو کابین نیز عرضه کند.

توسعه و تنوع سبد محصولات زامیاد

چندی پیش نیز مدیرعامل زامیاد با تاکید کرده بود: توسعه و تنوع محصولات زامیاد در دستور کار قرار دارد و در سال جاری خودروهای تجاری جدید وارد بازار می‌شود.

 سیدمحسن مرتضوی گفته بود:امیدوارم  این شرکت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتواند در سال جاری علاوه بر تولید انواع وانت و پیکاپ، خودروهایی مانند ون شهری، کامیونت، کامیون و اتوبوس را وارد بازار خودروهای تجاری کشور کند.

در همین حال به نظر می رسد که با توجه به برنامه های جدید زامیاد این شرکت عملا از تک محصول بودن و تمرکز بر تولید با تنوع کم فاصله گرفته افزایش تولید را در دستور کار قرار داده است.

به بیان دیگر با تغییر رویکرد شرکت مادر و همچنین تغییر دیدگاه در مدیریت زامیاد،برنامه های جدیدی در دستور کار قرار گرفته است. نیاز به توسعه محصول،افزایش تنوع و کامل کردن سبد محصول و عبور از تفکر تکیه بر یک محصول پر فروش باعث شده است که زامیاد خود را وارد چالش جدیدی کند. ضمن اینکه به نظر می رسد که این شرکت برای نوسازی ناوگان فرسوده نیز جایگاه ویژه ای برای خود در نظر گرفته است.بنابراین با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل هایی که در این شرکت وجود دارد،به نظر می رسد که که بازار خودروهای کار و تجاری با ورود زامیاد با رقابت سخت تری روبرو خواهد شد. به بیان دیگر زامیاد قصد دارد که علاوه بر آغاز حرکت در تولید پیک آپ ،خود را به عنوان یک بازیگر مطرح در حوزه کار و تجاری نیز مطرح کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.