کد خبر : 5548
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 12:32

روند نزولی واردات دارو/کاهش زمان صدور پروانه تولید مواد غذایی

روند نزولی واردات دارو/کاهش زمان صدور پروانه تولید مواد غذایی

رئیس سازمان غذا و دارو، به ارائه گزارشی از وضعیت بازار دارویی کشور، تامین واکسن کرونا و…، پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار»، محمدرضا شانه ساز، صبح دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹، در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پیرامون حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در کشور پاسخ داد.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر تمامی داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در داخل تولید می‌شود، گفت: خوشبختانه مشکلی در تأمین داروهای بیماران کووید ۱۹ در کشور وجود ندارد.

شانه ساز ادامه داد: هر دارویی که در زمینه بهبود کرونا وارد بازار دارویی جهان می‌شود، در کمتر از دو ماه تولید آن در کشور صورت می‌گیرد و حتی زمینه صادرات آنها نیز فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به روند نزولی واردات دارو به کشور، گفت: توانمندی صنعت دارویی کشور باعث شد تا روند واردات دارو به لحاظ ریالی از ۳۰ درصد در سال ۹۷، به ۲۲ درصد در سال ۹۸ برسد و امروز این عدد به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یافته است.

شانه ساز به حوزه غذا اشاره کرد و افزود: در حوزه غذا نیز توانسته ایم فرایند صدور پروانه تولید را به کمتر از ۲۴ ساعت برسانیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است، از ۱۵۰۰ پروانه تولید محصولات غذایی که تا ۶ ماه قبل در نوبت مجوز بودند، این تعداد به صفر رسیده است.

رئیس سازمان غذا و دارو، به بازار تجهیزات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی نیز به رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، توانسته ایم نیازهای خودمان را تأمین کنیم./مهر

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.