کد خبر : 6066
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 بهمن 1399 - 12:18

ربیعی: مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله پساتحریم است

ربیعی: مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله پساتحریم است

سخنگوی دولت گفت: با شکست جنگ اقتصادی ترامپ، نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله پساتحریم است

به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار»،  علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت‌آنلاین برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در این شرایط همه باید کمک کنند که بازارهای حساس نظیر ارز در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی مدیریت شود و به تعادل برسد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه امروز به حمایت همه نهادها، جناح ها و همه جامعه از دولت که در خط مقدم این تحریم شکنی است، نیاز داریم، اظهار کرد: در این شرایط دولت در صف مقدم احقاق حقوق ملت ایستاده است و این را باید تقویت کنیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: هر گونه نشان دادن عدم انسجام در داخل باعث تداوم تحریم و ایجاد  دو دستگی در جامعه می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه با رفتن دولت ترامپ جهان نیز از حالت تنش خارج شده و شرایط جدید در فضای بین المللی ایجاد شده است، تصریح کرد: فراموش نکرده‌ایم کانون توجه شرور آمریکایی، ایران عزیز ما بود و متحدان منطقه‌ای او نیز از هیچ توطئه‌ای فرو نگذاشتند.

وی اضافه کرد: ایران با مقاومت مردم به رغم همه سختی‌ها و رنج‌هایی که تحمل می‌کردند و تلاش‌های دولت در بی‌اثر کردن تحریم، با ثبات و استوار باقی مانده است و به لطف الهی در مسیر رشد و توسعه هم قرار گرفته است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ادامه داد: جنگ افروزان نتوانستند جنگ جدیدی بر ما تحمیل کنند و ما در داخل کشور زیرساخت‌های توسعه آتی و اقتصاد مقاوم را دنبال کردیم و شرکت‌های دانش بنیان را تقویت و گسترش دادیم.

سخنگوی دولت یادآورشد: امروز ۶۵ درصد تجهیزات در ساخت پالایشگاه بیدبلند توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شد. علاوه بر این در صنعت لوازم خانگی کفش و پوشاک، خوراکی‌ها و قطعه سازی‌ها به شدت رشد کردند.

ربیعی گفت: این روزها تلاش دولت برای کاهش قیمت ارز، رساندن آن به قیمت واقعی خود، بازپس‌گیری سهام بازار نفت جهانی با افزایش تولید و تلاش برای فروش آن، ایجاد گشایش در ورود منابع ارزی به کشور و آغاز روند مثبت در انتقال ارزها و افزایش تولید داخلی از سوی دستگاههای اقتصادی در گوشه و کنار کشور به چشم می‌خورد./ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.