کد خبر : 12689
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 - 13:28

امروز در مراسم روز ملی صادرات؛

رئیس جمهور از ۵۷ صادرکننده برتر تجلیل کرد

رئیس جمهور از ۵۷ صادرکننده برتر تجلیل کرد
امروز در مراسم روز ملی صادرات ۵۷ شرکت به عنوان صادرکننده برتر سال معرفی شدند و رئیس جمهوری از ۵ صادرکننده برتر به نمایندگی از شرکت های معرفی شده، تجلیل کرد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»،  امروز بیست و ششمین دوره روز ملی صادرات (با یک روز تأخیر به دلیل مواجه شدن ۲۹ مهر با روز جمعه) با حضور رئیس جمهور و برخی از مقامات ارشد کشور و نمایندگان شرکت‌های برتر در سالن اجلاس سران برگزار شد. (جزئیات سخنرانی رئیس جمهوری)

برای انتخاب صادرکنندگان نمونه، ۶۱۲ شرکت در ۷۶ گروه کالا و خدمات ثبت نام کردند که در نهایت ۵۷ شرکت به عنوان صادرکننده برتر سال ۱۴۰۱ معرفی شدند که امروز رئیس جمهور از ۵ صادرکننده برتر به نمایندگی از ۵۷ صادرکننده برتر سال تجلیل کرد.

لازم به اشاره است که در میان ثبت نام کنندگان صادرکنندگان سیمان و کلینکر با ۳۲ و محصولات پایه پتروشیمی پلیمری با ۳۱ مورد بیشتری سهم را داشتند و در ادامه نیز صادرکنندگان لوازم خانگی انرژی‌بر با ۱۴، داروهای شیمیایی با ۱۱، محصولات دانش بنیان و فناوری بالا با ۱۰، قطعات یدکی و مجموعه‌های خودرو با ۱۰ مورد نشان از رونق صادرات صنایع پیچیده، دانش بنیان و فناوری بالا در سایه اصلاح سیاست‌ها قرار داشتند.

همچنین در روند انتخاب صادرکننده نمونه ۱۴۰۱ شاخص‌های مختلفی از جمله «سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی»، «عمق دانش بنیانی»، «فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار»، «میزان اشتغالزایی»، «میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف»، «سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده»، «عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی»، «ثبت برند بین‌المللی» و «استفاده از نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات داخلی در پروژه‌های خارج از کشور» دخیل بود.

گفتنی است؛ از سال ۱۳۷۶ بیست و نهم مهر ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی صادرات تعیین شد.

 

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.