کد خبر : 319
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مرداد 1399 - 11:09

در مدت 40 سال می توان 20 هزار کیلومتر پیاده راه سازی در تهران انجام داد

در مدت 40 سال می توان 20 هزار کیلومتر پیاده راه سازی در تهران انجام داد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برنامه ریزی های لازم برای اصلاح 500 کیلومتر از پیاده راه‌های شهر تهران انجام شده است و در یک پروسه 40 ساله می توان 20 هزار کیلومتر پیاده راه سازی استاندارد داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایش بازار، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه گفت: در سال 98  برای پخش یک میلیون تن آسفالت هدف گذاری داشته ایم.

وی ادامه داد: دلیل این انتخاب هم این بود که اگر آسفالت عمرش ده سال باشد یک دهم سطح شهر آسفالتش نیاز به تغییر دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تقریبا حدود 90 روز کاری را یعنی 3 ماه از دوازده ماه را از دست دادیم اما با این احوالات حدود 750 هزار تن آسفالت پخش کردیم.

صفا صبوری دیلمی افزود: امسال این مدل بهسازی ادامه دارد و همان هدف یک میلیون تن در برنامه ما است و تا امروز همان یک چهارم برش را انجام داده ایم و فکر کنم مردم این فعالیت ها را دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از کارخانه های شهرداری تهران آسفالت پلیمری تولید می کنیم و مسیرهای اتوبوس های تندرو را که مسیرهای مهمی برای ما قلمداد می شوند را با اسفالت پلیمری آسفالت می کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: یکی از مشکلات ما در مسیر بی ار تی ها سنگینی اتوبوس ها است که باعث جمع شدگی آسفالت می شود البته بنا داریم در نزدیکی ایستگاه ها که اتوبوس ها ترمز می زنند را بتنی کنیم.

صبوری گفت: به این ترتیب آسیب دیدگی به اتوبوس ها هم کمتر شده و مردم هم کیفیت بهتری از استفاده از اتوبوس های تندرو را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که امسال برای ما اهمیت دارد و برنامه ریزی شده است موضوع خیابان سازی و پیاده راه سازی است. ما صد سال است پیاده راه سازی کرده ایم اما هنوز پیاده روهای مناسبی در تهران نداریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: هدف گذاری کردیم که یک بخشی از پیاده های تهران را هوشمندسازی کنیم و نقشه های متعددی برای شهر تهران طراحی شده است و با همکاری سه معاونت شهرداری تلاش هایی کرده ایم.

صفا صبوری دیلمی افزود: سه نقشه اصلی پیاده راه سازی روی هم قرار گرفت و مقرر شد در سال 99 به میزان 500 کیلومتر پیاده راه سازی شود. موضوع مهم این است که در این پیاده راه سازی به معلولین و دوچرخه سواران توجه ویژه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که این پانصد کیلومتر مسیر پیاده به هم پیوسته است و همه موضوعات نظیر نور و مبلمان شهری و جمع اوری ضایعات و موانع موجود دیده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: به نظر ما دیگر این فقط پیاده راه سازی نیست و حتما اسم دیگری دارد که حتما برای نامگذاری آنها هم یک مسابقه ای برگزار خواهد شد.

صبوری گفت: 80 کیلومتر از این پیاده راه در دست اقدام است و به طور قطعی در یک برنامه ریزی 5 ساله 2500 کیلومتر پیاده راه خوب خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ظرف 40 سال آینده به عددی حدود 20 هزار کیلومتر پیاده راه سازی خواهیم رسید و در این مسیر از همه تجربیات صد سال گذشته استفاده خواهیم کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه درخصوص پروژه های نیمه تمام و مهم شهر تهران گفت: برای مثال پروژه شهید رستگار یک پروژه شش کیلومتری بوده است که فاز اول ان در سال گذشته افتتاح شد.

فاز دوم که اتصال تندروها به آزادگان و امام رضا بوده است قرار بود پایان سال 98 افتتاح شود اما نتوانستیم با معارضان به توافق برسیم و از طرفی هم نمی خواتیم از ماده 9 استفاده کنیم.

تعداد زیادی از این عزیزان توافق کردند و تعدادی هم مجبور به اعمال ماده 9 شدیم و امروز تنها 2 معارض باقی مانده است و ظرف 2 یا 3 ماه آینده تندروهای این پروژه اجرا خواهد شد.

یکی از موضوعات مهم این بوده است که یک سری از اهالی مشیریه درخواست یک زیرگذر داشتند. البته ما یک پل بزرگی را در گوشه دیگری ایجاد کردیم اما ساکنین می خواستند یک زیرگذر هم برای تردد های محلی ساخته شود.

هفته گذشته با شهردار تهران جلسه ای برگزار شد که ایشان هم با ساخت این زیرگذر موافقت کردند که به نظر می رسد یک ماه کار نیاز داشته باشد. اما به نفع مردم محلی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.