کد خبر : 1313
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 13:30

حداقل تاثیر واکسن کرونا ۷۰ درصد است

حداقل تاثیر واکسن کرونا ۷۰ درصد است

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به ساخت واکسن کرونا گفت: ۱۸۰ گروه در دنیا روی این موضوع کار می‌کنند و میلیاردها دلار هزینه کردند، اما همانطور که سازمان بهداشت گفت باید موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کرد، حداقل تاثیر واکسن تا ۷۰ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری “پایش بازار”،  ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در نشست خبری روز دوشنبه در مورد پیش‌بینی وضعیت ابتلا بیان کرد: این کاملا به رفتار اجتماعی ما و رعایت فاصله‌گذاری و خدمات ارگان‌ها مربوط است، ما با سه اصول اصلی کرونا توانستیم میزان مرگ‌و میر و ابتلا را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به فصل سرما که نزدیک می‌شویم امکان ابتلا به آنفلونزا بیشتر می‌شود و در پاییز هم مدارس باز می‌شود و با وجود تدابیری که در نظر گرفته شده اما نگران هستیم دچار ابتلای بیشتر شویم.

احتمال افزایش سفر در شهریور

حریرچی افزود: با وجود خدماتی که از طریق دولت صورت گرفته و استقامت مردم اما لازم است تا همینجا به ملت عزیز بگویم هر گونه عادی سازی ما که از خانه شروع می‌شود احتمال ابتلا را بالا می‌برد، هر سفری حتی ضروری آن خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اتمام کنکور و یک ماه آخر تابستان احتمال افزایش سفر در شهریور را داریم، گفت: معمولا مردم در عاشورا و تاسوعا هم به شهرهای خود سفر می‌کنند، ما از مردم می‌خواهیم سفرهای خود را کنسل کنند، ایجاد موج سوم و کنترل موج دوم به رفتار اجتماعی مردم مربوط است، کادر بهداشتی و درمانی ما همه خسته هستند چون ۶ ماه کار فرسوده انجام دادند.

ماجرای واکسن کرونا

حریرچی با اشاره به ساخت واکسن کرونا گفت: ۱۸۰ گروه در دنیا روی این موضوع کار می‌کنند و میلیاردها دلار هزینه کردند اما همانطور که سازمان بهداشت گفت باید موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کرد، حداقل تاثیر واکسن تا ۷۰ درصد است.

به گفته‌ی معاون کل وزارت بهداشت با وجود شروع فصل سرما در نیم‌کره‌ی زمین شیوع آنفلونزا کم بوده و یکی از دلایل آن رعایت پروتکل‌های مشابه کرونا و آنفلونزا است.

کودکان هم به اندازه بزرگ‌سالان مبتلا به کرونا می‌شوند

حریرچی گفت: میزان ابتلا در کودکان به اندازه بزرگ سالان است و کودکان در سنین بالاتر حتما از ماسک استفاده کنند، کما اینکه از ماسک پارچه‌ای هم استفاده شود، توجه کنید بچه‌ها به اندازه‌ی بزرگ سالان مبتلا می‌شوند ولی به اندازه‌ی بزرگ سالان علایم ندارند که همین موضوع خطر ناک خواهد بود چون به افراد خانواده منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری سال جدید تحصیلی جدید گفت: پروتکل‌های کنکور هم خوب انجام شد وخوشبختانه تا الان مراسم محرم به خوبی برگزار شده است، امیدواریم همانطور که رهبری فرمودند مراسم‌ها با رعایت بیشتر دستورات بهداشتی برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.