کد خبر : 1334
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 15:13

توزیع ۴۰ هزار تن کود پتاسه از بنادر آغاز شده است

توزیع ۴۰ هزار تن کود پتاسه از بنادر آغاز شده است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار تن کود فسفره در کشور درحال توزیع است، گفت: توزیع ۴۰ هزار تن کود پتاسه از بنادر آغاز شده، حدود ۱۵۰ هزار تن کنجاله در حال توزیع است و تعداد زیادی از کشتی‌هایی که بار نهاده دارند به زودی می‌رسند و مشکل نهاده‌ها حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری”پایش بازار”، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح یک مجتمع صنایع غذایی در شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلوگیری از خام فروشی یکی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی است که این موضوع با ایجاد زنجیره‌های ارزش و واحدهای دولتی برای دادن تسهیلات محقق می‌شود.

وی با اشاره به رونق طرح کشاورزی قراردادی ادامه داد: در این طرح، سود کشاورزان افزایش می‌یابد و اتفاق بسیار خوبی برای کشاورزی رقم می‌خورد که سبب توسعه و پایداری در کشور می‌شود و این موضوع برای کشاورزان و صنایع تبدیلی یک موفقیت مهم است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر زنجیره تولید در کنار بخش کشاورزی قرار بگیرد و تشکلی از کشاورزان تشکیل شود از این موضوع حمایت می‌کنیم که تاکنون ۱۵۰ کشاورز در این زمینه فعال شده‌اند و با تسهیلاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم کمک زیادی به کشاورزان و باغداران خواهد شد.

خاوازی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار تن کود فسفاته و پتاسه در کشور در حال توزیع است، یادآور شد: بارگیری‌ کودهای شیمیایی فسفره و پتاسه انجام گرفته و بیش از ۸۰ هزار تن کود فسفره در حال توزیع است که به زودی به دست کشاورزان می‌رسد.

وی اضافه کرد: توزیع ۴۰ هزار تن کود پتاسه از بنادر نیز آغاز شده، حدود ۱۵۰ هزار تن کنجاله در حال توزیع است و تعداد زیادی از کشتی‌هایی که بار نهاده دارند به زودی می‌رسند و مشکل نهاده‌ها حل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تأکید کرد: بازار نهاده‌ها به شدت رصد می‌شود و اخلالگران این حوزه شناسایی شده‌اند.

خاوازی تصریح کرد: در خصوص کنجاله سویا وقفه‌ای داشتیم که بانک مرکزی و وزارت صمت کمک کردند که روزانه پیگیر واردات نهاده‌ها هستیم و امیدواریم بازار نهاده‌های دامی در کنجاله سویا حل شود.

وی در ارتباط با نظارت بر توزیع نهاده‌ ابراز کرد: در این زمینه از قوه قضائیه تقاضا کردیم که نهایت همکاری را با ما داشته باشند و در این راستا به زودی خبرهایی می‌شنویم که بسیاری از کسانی که در این مسیر اخلال ایجاد کرده‌اند شناسایی و دستگیر خواهند شد و بازار به شدت در حال رصد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.