کد خبر : 6324
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 15:10

تجمع کارگران شرکت هپکو

تجمع کارگران شرکت هپکو

جمعی از کارگران شرکت هپکو در راستای پیگیری مطالبات خود باردیگر در مقابل سازمان تامین اجتماعی گرد هم آمده و بر لزوم عملی شدن وعده‌های مسوولان تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار»،  جمعی از کارگران شرکت هپکو برای چند دهمین بار در مقابل سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار حضور پیدا کرده و خواستار تسریع وعده‌های داده شده مسئولین شدند.

یکی از کارگران هپکو گفت:‌ سهام بلوکی شرکت هپکو بعد از کش و قوس‌های فراوان از مردادماه سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی انتقال یافت و مقرر شده بود که دولت بحث تهاتر بدهی‌های هپکو را حل کند اما متأسفانه بارها و بارها از زبان برخی مسئولین شنیده می‌شود که در حال پیگیری هستند و جلسات متعددی نیز در این خصوص برگزار شده اما تاکنون حاصلی برای این مجموعه بزرگ و استراتژیک نداشته است.

وی افزود: در شرایطی که تمامی حساب‌های بانکی شرکت به دلیل بدهی‌هایی که نمی‌دانیم بخشی اعظم آن چگونه و از کجا به وجود آمده است و نیاز به بررسی و حسابرسی ویژه دارد، قفل است و چگونه می‌توان از مدیریت متعهد و متخصص فعلی انتظار معجزه کار و تولید داشت.

این کارگر افزود: اگر مسئولین به فکر احیا شرکت هپکو هستند باید هر چه سریع‌تر ساختار مالی این شرکت را سروسامان بدهند و سرمایه در گردش مورد نیاز تولید در اختیار این شرکت قرار داده شود.

یکی دیگر از کارگران این شرکت نیز گفت: وقتی برای مسئولینی که خود باعث و بانی عمده وضعیت فعلی این شرکت هستند سامان‌دهی وضعیت شرکت هپکو این‌قدر برایشان سخت است، پس چگونه مردمی که همیشه پای کار این انقلاب و نظام بوده‌اند انتظار دارند که مشکلات جامعه توسط این مسئولین قابل حل باشد، مگر شرکت استراتژیک و مادر تخصصی هپکو نیز بخشی از مشکلات جامعه و مردم نیست که سال‌ها باید تیتر یک اخبار داخلی و رسانه‌های خارجی و مستمسک ناکارآمدی نظام قرار بگیرد؟

بهروز احمدی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته جلسات مختلفی برگزار شده است که می‌توان به جلسه استاندار استان مرکزی به همراه نماینده مجلس با وزیر کار و تعاون رفاه اجتماعی اشاره کرد که در ۱۹ دی برگزار شد و بعد از جلسه اعلام کردند که تا یک ماه آینده مشکل تهاتر بدهی‌ها حل می‌شود که تاکنون میسر نشده است و همچنین جلسه‌ای که اخیراً وزیر کار و وزیر اقتصاد داشت و اعلام کرد که برای حل این مشکل وزیر اقتصاد موافقت کرده و ابلاغی را به سازمان خصوصی‌سازی زده شده است اما هیچ توضیحی در خصوص نحوه اجرا و زمان آن داده نشده است.

وی افزود: آیا بازهم مسئولین می‌خواهند با فرصت سوزی و زمان خریدن مشکلات را نادیده بگیرند و با توجه به پایان عمر دولت فعلی این مشکل را نیز مانند مسائل دیگر به دولت بعدی تحویل دهند؟!

احمدی ادامه داد: بهتر نیست که با توجه به صدر اخبار بودن مشکلات شرکت هپکو در چند سال اخیر مسئولین با حل کردن مشکلات این شرکت که اصلاً هم پیچیده نیست و راه حل‌های بسیار منطقی و شدنی دارد، حداقل یک کارنامه قابل قبول از خود برای آیندگان به جای بگذارد!

این کارگر شرکت هپکو بیان کرد: زمان برای مجموعه شرکت هپکو بسیار بسیار مهم است چراکه با تلاش تیم مدیریت تفاهم‌نامه‌های کاری داخلی و خارجی ایجاد شده است که تمام آنها نیاز به سرمایه در گردش و باز شدن حساب‌های بانکی و صدور کارت بازرگانی دارند که اگر به‌موقع اقدام نشود و بدعهدی از طرف مجموعه هپکو صورت گیرد قطعاً آخرین فرصت‌ها را نیز از دست خواهیم داد و خود باعث دادن هزینه‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارگران این مجموعه بزرگ هیچ‌گاه نخواسته و نمی‌خواهند با اعتراضات صنفی و به‌حق خود باعث ایجاد ناملایمات در جامعه و استان بشوند و باعث شود که شبکه‌های معاند از این مشکلات نهایت سو استفاده را کنند، اما بدعهدی و سستی عملکرد برخی از مسئولین و گاها عامدانه بودن این شکل‌گیری نارضایتی موجب می‌شود که اتفاقات ناخوشایندی صورت گیرد.

این کارگر شرکت هپکو بیان داشت: هیچ‌وقت در اعتراضات صنفی خود از حقوق عقب‌افتاده صحبت نکرده‌ایم و جزء اولویت‌های اولیه خود ندانسته‌ایم چراکه میدانید اولویت اول برای ما احیا مجموعه هپکو و رونق تولید است هرچند در حال حاضر با توجه به تورم سرسام‌آوری که در جامعه وجود دارد تحمل حتی یک ماه حقوق عقب‌افتاده آن‌هم بدون مزایا بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌باشد.

محمدی گفت: یک‌بار دیگر به نمایندگی از پرسنل شرکت هپکو از تمامی مسئولین مربوطه تقاضا داریم در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو که بارها و بارها توضیح داده شده است و راهکارهای برون‌رفت نیز ارائه شده، تسریع ببخشند و هر چه زودتر اقدام شود و زمانی واقعی برای حل بخشی از مشکلات اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.