کد خبر : 9827
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 13:33

تجمع معترضان به وضع اقتصادی ترکیه در ازمیر

تجمع معترضان به وضع اقتصادی ترکیه در ازمیر

برخی اصناف در ترکیه به دلیل افزایش شدید تورم و مشکلات معیشتی ناشی از آن به خیابان‌ها آمده و تظاهراتی با عنوان “نمی‌توانیم سپری کنیم” به راه انداختند.

به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار»، سندیکای انقلابی اتحادیه های کارگری در ترکیه روز پنجشنبه به دلیل افزایش شدید تورم و مشکلات معیشتی ناشی از آن برای مردم ترکیه در شهر ازمیر به خیابان ها آمده و تظاهراتی با عنوان “نمی توانیم سپری کنیم” به راه انداختند.

هزاران کارگر با حضور در خیابانها شعار می دادند، “کار نان آزادی”، “بودجه نه برای کاخ بلکه برای بازنشسته”، “اتحادیه کارگران سرمایه داری را شکست خواهد داد”، “دولت استعفا” و “حقوقی مانند انسان می خواهیم”.

در بیانیه ای که در این تظاهرات منتشر شد، آمده است: فردا چه چیزهایی گران خواهد شد، با حقوقی که هر روز آب می شود چگونه می توانیم سپری کنیم و اینکه چطور می توانیم زمستان سیاهی که نزدیک است را سپری کنیم را نمی دانیم. هر روز صبح بیدار می شویم در حالیکه فقط و بیکاری افزایش یافته است.

وضعیت اقتصادی در ترکیه طی دو سال گذشته روزهای سختی را تجربه کرده به طوریکه ارزش برابری لیر در مقابل دلار از 6 به 11 کاهش یافته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.