کد خبر : 23057
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 13:15

تامین نیاز30درصد فورج خودروسازان در فورج البرز

تامین نیاز30درصد فورج خودروسازان در فورج البرز
به گفته مدیرعامل شرکت فورج البرز،به رغم تحریم ها این شرکت تلاش کرده است تا هیچگاه کیفیت قطعات را فدا نکند و در عین حال 30 درصد از قطعات فورج خودروسازان را توانسته اند در فورج البرز تامین کنند. به گزارش پایگاه خبری پایش بازار ، کامیارخشایار در حاشیه هجدهمین نمایشگاه قطعات و صنایع وابسته در خصوص تاثیر تحریم ها بر فعالیت های شرکت فورج البرز گفت : ما سعی کردیم که هیچ وقت کیفیت قطعات را فدا نکنیم. اگر چه این اتفاقات باعث شد که ما نتوانیم مجموعه را توسعه دهیم. اگر شرکت سودآوری مناسبی داشت، قطعا تجهیزات جدید خریداری و نوسازی ماشین آلات انجام می شد. در نتیجه می توانستیم قطعات بیشتری تولید کنیم.
به گزارش پایگاه خبری «پایش بازار» این فعال صنعت قطعه سازی اضافه کرد : در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت صنایع فورج البرز حدود ده هزار تن است. البته در صورت تزریق منابع مالی، امکان افزایش این ظرفیت به 15 هزار تن نیز وجود دارد. در بحث تامین قطعات خودرو، 30 درصد از قطعات فورج خودروهای داخلی توسط صنایع فورج البرز تامین می شود. قطعات فورج، قطعات متنوعی هستند و صنایع مختلفی را شامل می شوند.
وی همچنین در مورد شروع فعالیت صنایع فورج البرز گفت: این شرکت بیش از 35 سال است که تاسیس شده و در زمینه تولید قطعات فورج برای خودروسازان کشور فعالیت می کند. قطعات گیربکس، قطعال پینیون، سگ دست و سایر قطعاتی که فورج هستند و در صنعت خودرو کاربرد دارند توسط شرکت صنایع فورج البرز تولید می شود. علاوه بر صنعت خودروسازی، شرکت ما با صنایع تراکتورسازی نیز ارتباط خوبی دارد و قطعات فورج را برای شرکت های تراکتورسازی نیز تولید می کند. علاوه بر شرکت های خودرو و تراکتورسازی، برای برخی از شرکت های پتروشیمی و معدنی نیز قطعه فورج تولید کردیم. به تازگی نیز فروش افترمارکتی قطعات آغاز شده و قصد داریم تا 25 درصد از قطعات تولیدی را به بازار افترمارکت اختصاص دهیم.
مدیرعامل شرکت فورج البرز با اشاره به اینکه بعضی مواقع خودروسازان دچار بحران هایی می شوند، ما نیز برای روشن نگهداشتن چراغ کارخانه مجبور به تامین نقدینگی از سایر مسیرها از جمله بازار افترمارکت هستیم. یعنی همان قطعه ای که به خودروساز تحویل می دهیم را در بازار افترمارکت با همان کیفیت به فروش می رسانیم. همین موضوع باعث ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان در بازار افترمارکت می شود.
خشایار همچنین با بیان اینکه مواد اولیه مورد استفاده توسط صنایع فورج البرز، عمدتا فولاد آلیاژی است که از منایع فولاد آلیاژی یزد و شرکت های خصوصی که در این زمینه فعالیت می کنند تامین می شود،افزود: یکی از معضلات موجود، افزایش قیمت جهانی فولاد طی چند سال گذشته است. همین مسئله باعث شد که قیمت مواد اولیه مورد نیاز شرکت ما افزایش یابد.
وی بیان کرد: به طور طبیعی نوسان شدید قیمت باعث شد تا شرکت با مشکل مواجه شود. برای همین در حال حاضر مواد اولیه شرکت توسط شرکت هایی مثل ایران خودرو، ساپکو و مگاموتور که با صنایع فورج البرز کار می کنند، تامین می شود. البته برای تولید قطعات ویژه بازار افترمارکت، مواد اولیه مستقیما توسط صنایع فورج البرز خریداری می شود. البته باید در نظر داشت که شرکت ما به نوعی یک شرکت مادر محسوب می شود. چرا که قطعات فورج باید چرخه ای را که در آن ماشین کار و مونتاژکار حضور دارند را طی کند تا به دست مصرف کننده برسد.
مدیرعامل شرکت فورج البرز همچنین در خصوص چرایی کاهش سودآوری در سال های اخیر توضیح داد : یکی از عوامل ، بحث قیمت پایین قطعات نسبت به بازار جهانی است. در مورد این قضیه درحال مذاکره با خودروسازان هستیم.
خشایار افزود: نجات ما بر این است که خود را چه از لحاظ تناژ، تیراژ تولید و کیفی خود را توسعه دهیم. مشکلی که وجود دارد، تامین نقدینگی است. از ابتدای سال تاکنون، 40 پروژه بهبود برای کارخانه صنایع فورج البرز تعریف کردیم. البته برای اجرای این پروژه ها، نیازمند 30 میلیارد تومان نقدینگی هستیم. با اجرای این پروژه ها و بهبود کارخانه، ظرفیت تولید شرکت 20 درصد افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد :مشکل بعدی ما، نیروی کار است. به دلیل این که کارگری سخت و کارهای کاذب بسیاری به وجود آمده، تمایل کمتری در نسل جدید برای انجام کارهای سخت وجود دارد. بنابراین باید اوضاع به گونه ای باشد که کارگرها به حق خود برسند و شرایط نسبت به کارهای دلالی تغییر کند.
کامیار خشایار در پایان تاکید کرد: به روزرسانی ماشین آلات، تجهیزات و قالب ها است. ما در ساخت قالب ها و بهبود آن ها از تکنولوژی های روز بهره می بریم. تحریم ها از جمله مسائلی است که در انتقال دانش فنی و تکنولوژی به داخل کشور نقش دارد و روندهای بهبود و به روزرسانی را با کندی مواجه کرده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.