کد خبر : 31007
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 12:26

پای چینی ها به بازار مسکن کشور باز شد

پای چینی ها به بازار مسکن کشور باز شد
ورود چینی ها به بازار مسکن به خصوص بافت فرسوده تهران اگر چه هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده و در مرحله توافق شفاهی قرار دارد اما به نظر می رسد شهرداری تهران بیشتر و علاقمند تر از دولت برای نهایی شدن هر چه سریعتر و امضای قرارداد نهایی این پروژه است.

به گزارش پایش بازار،ورود چینی ها به بازار مسکن به خصوص بافت فرسوده تهران اگر چه هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده و در مرحله توافق شفاهی قرار دارد اما به نظر می رسد شهرداری تهران بیشتر و علاقمند تر از دولت برای نهایی شدن هر چه سریعتر و امضای قرارداد نهایی این پروژه است.

این روزها مسئولان رده بالای شهرداری تهران و حتی دولتی(وزارت راه و شهرسازی) مدام از دو شرط اصلی و اساسی برای استارت پروژه و رفتن به سمت چینی ها و نهایی شدن قرارداد نام می برند. تامین مالی و انتقال تکنولوژی.

مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران معتقد است دو شرط اساسی در توافق با چینی ها مورد تاکید است. اولین شرط تامین منابع مالی و دومین شرط انتقال تکنولوژی.

او با تاکید بر اینکه این روزها جلسات هفتگی منظم با شرکت چینی سازنده مسکن در تهران برگزار می شود می گوید: در حال حاضر یک شرکت چینی در تهران مستقر است و مهمترین دلیلی که باعث شده اقبال بیشتری برای ورود چینی ها به بافت فرسوده تهران ایجاد شود سرعت در اتمام پروژه است. چرا که تطویل و طولانی شدن ساخت مسکن در بافت فرسوده باعث کاهش علاقمندی مردم و ساکنان بافت فرسوده می شود.

او می گوید: در حال حاضر هنوز به مرحله قرارداد با چینی ها نرسیده ایم اما آنچه که مشخص است این است که قرار است چینی ها در تهران و در ۲۲ منطقه تهران در فاز نخست ۲۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کنند.

هدایت در خصوص تامین پول چینی ها برای ساخت مسکن در تهران گفت: تامین پول چینی ها از مسیر یوزانس خواهد بود و پول انها ۵ سال بعد به نرخ بهره ای که در قرارداد یوزانس مشخص خواهد شد از محل فروش واحدهای مسکونی که توسط چینی ها احداث شده است پس داده می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.