کد خبر : 19786
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 16:19

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی
کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار اطلاعات ضعیف اقتصادی از سوی دو کشور چین و آمریکا، باعث کاهش تقاضای جهانی نفت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، در علی گفت: در کشور چین شاخص رشد تولید صنعتی و خرده فروشی در ماه آوریل، کمتر از پیش بینی‌ها بود که نشان داد رشد اقتصادی چین در آغاز ۳ ماهه دوم شتاب خود را از دست داده است.

وی افزود: همچنین روز گذشته شاخص خرده فروشی آمریکا نیز کمتر از میزان انتظار بود که همین امر باعث شد تا تعداد زیادی از معامله گران در میزان تقاضا نفت دچار تردید شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش شوکه کننده آمریکا در خصوص افزایش ذخایر نفتی در هفته منتهی به ۱۲ می‌ به رقم ۳.۶ میلیون بشکه رسید، این در حالی بود که بسیاری از معامله گران انتظار کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای را در این خصوص متصور بودند.

درعلی گفت: به همین سبب، با وجود شاخص ذخایر نفتی آمریکا، قیمت نفت کاهش چندانی نداشت و بسیاری از تحلیلگران چشم انتظار مذاکرات در مورد افزایش سقف بدهی آمریکا هستند و وزارت خزانه داری آمریکا نیز تخمین زده است اگر کنگره سقف بدهی را افزایش ندهد، آمریکا از اول ژوئن نوکل (دچار ناکامی در سود و اصل بدهی) فلج کننده‌ای خواهد شد.

این کارشناس گفت: در حال حاضر، اگر کاهشی در خصوص قیمت جهانی نفت اتفاق نیفتد، نمی‌تواینم انتظار رشد آنچنانی در قیمت نفت داشته باشیم. در واقع می‌توانیم در روز‌های آینده انتظار یک اصلاح زمانی در خصوص نفت را شاهد باشیم. حال ببینیم که افزایش سقف بدهی در آمریکا اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

منبع:صدا و سیما

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.