کد خبر : 589
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 6:54

از مدل 2020 کوروت شرکت شورلت چه می‌دانیم؟

از مدل 2020 کوروت شرکت شورلت چه می‌دانیم؟

انتظاری طولانی حالا به سرانجام رسیده و شورلت کوروت (Corvette) جدید به همان خوبی است که همه تصور می‌کردیم. نسل هشتم خودروهای کورت شرکت شورلت که به آن‌ها C8 نیز گفته می‌شود، حالا به موتوری در پشت کابین مسافران مجهز است. این ویژگی آن البته شبیه خودروهای پرچم‌دار پورشه، فراری و مک لارن است؛ با این حال تفاوت قیمت میان این خودرو و خودروهای شرکت‌های نامبرده چند هزار دلاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پایش بازار ،انتظاری طولانی حالا به سرانجام رسیده و شورلت کوروت (Corvette) جدید به همان خوبی است که همه تصور می‌کردیم. نسل هشتم خودروهای کورت شرکت شورلت که به آن‌ها C8 نیز گفته می‌شود، حالا به موتوری در پشت کابین مسافران مجهز است. این ویژگی آن البته شبیه خودروهای پرچم‌دار پورشه، فراری و مک لارن است؛ با این حال تفاوت قیمت میان این خودرو و خودروهای شرکت‌های نامبرده چند هزار دلاری می‌شود. کف قیمتی C8 حدود 60 هزار دلار است که آن را به یک معامله معقول تبدیل می‌کند. کورت جدید هم به صورت کوپه با سانروف و هم به صورت سقف تاشونده در دسترس است. این شورلت که تغییرات مهمی را پشت سر گذاشته است، یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندری داریم که توان تولید 490 بخار اسب بخار قدرت دارد؛ قدرتی که کمک می‌کند این شورلت جدید به یک ابرماشین تبدیل شود. ابرماشینی که در مدل 2002، از سر تا پای آن تغییر کرده است.

 

کلاس قیمت
1LT coupe $59,995
2LT coupe $67,295
3LT coupe $71,495
1LT convertible $67,495
2LT convertible $74,295
3LT convertible $78,495

کلاس‌های مختلف این خودرو و قیمت هر کدام

از خودروی جدید شورلت انتظار چه عملکردی داشته باشیم؟

با اینکه موتور این خودرو بر خلاف نسخه‌های پشین به جای جلوی سرنشینان، به پشت سر آنان منتقل شده، با این حال هنوز مشخصات آن شبیه سابق است. در این مدل جدید کوروت با یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر سروکار داریم که 490 اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل 470 فوت پوند تولید می‌کند. اگر از اگزوز عملکرد دو حالته که بخشی از پکیج ویژه Z51 استفاده کنید، 5 اسب بخار قدرت بیشتری عایدتان می‌شود. علاوه بر این پکیج Z51، یک سیستم دیفرانسیل عقب با لغزش محدود، ترمزهای تیزتر و همچنین لاستیک‌های ویژه تابستان را به خودروی جدید این شرکت آمریکایی اضافه می‌کند. تنها سیستم انتقال نیرویی که روی این کوروت نصب می‌شود، یک سیستم هشت دنده دو کلاچ اتوماتیک است. دو راه برای کنترل این سیستم تعبیه شده است: یکی دکمه‌هایی که روی کنسول مرکزی قرار گرفته‌اند و دیگری دو پدال بزرگ که روی فرمان خودرو جاسازی شده‌اند. خبر بد برای طرفداران دنده‌های دستی این که روی این خودروی شرکت شورلت، امکان استفاده از این دنده را ندارند.

اگر آماده هستید، عدد عجیب و غریبی که برای سرعت صفر تا 100 کیلومتر این خودرو به دست آمد به شما می‌گوییم: 2.8 ثانیه! اگر از پکیج Z51  و همچنین آپشن کمک‌های آهنربایی به اسم FE4 استفاده کنید، می‌توانید مسافتی نزدیک به 400 متر را با سرعت 196 کیلومتر بر ساعت در تنها 11.2 ثانیه بپیمایید؛ البته در این صورت حدود 7000 دلار به صورت حسابتان افزوده می‌شود. همچنین ما موفق شدیم از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت، با خط ترمزی معادل 45 متر به نقطه سکون کامل برسیم. حتی اگر هیچ آپشنی روی کوروت 2020 نصب نکنید، باز هم هندلینگ فوق‌العاده و هیجان زیادی در انتظار شما خواهد بود.

کوروت جدید؛ کم‌مصرف یا پرمصرف؟

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در اطلاعاتی که منتشر کرده بیان نموده که مدل 2020 کوروت، در شهر 15.5 لیتر، در بزرگراه 8.7 و به صورت مختلط 12.3 لیتر مصرف می‌کند. ما در تستی که در بزرگراه انجام دادیم، به عدد 9 رسیدیم که البته اختلاف زیادی با عدد اعلام شده ندارد. نسل قبلی این خودرو که هنوز موتورش در جلوی آن قرار داشت، در همین تست به عدد 8.7 رسیده بود.

فضای داخلی و راحتی

مثل مدل‌های قبلی کوروت، اینجا هم با یک خودروی دو سرنشین روبرو هستیم. با این حال اما در این مدل جدید صندلی‌ها کمی جلوتر آمده‌اند تا با موتور خودرو در بخش عقب جا شود. چرم دوخته‌شده، فلز واقعی و همینطور مواد شبه چرم و حتی یک پوشش دوخته شده برای سقف، از جمله مواد به کار رفته در ساخت بخش داخلی این خودرو هستند. سقف این کوروت هم مثل مدل‌های قبلی آن قابل برداشتن است و می‌توان آن را در صندوق عقب که پشت موتور خودرو است، قرار داد. صندوق عقب همچنین به اندازه دو کیف گلف جا دارد و در صندوقی که جلوی خودرو است، می‌توان بار یا چمدان خود را قرار داد. راننده پشت یک فرمان اسکویرد آف می‌نشیند و در مقابل او، یک نشانگر 12 اینچی قابل تغییر قرار می‌گیرد. صفحه بزرگ سیستم صوتی-تصویری این ماشین، رو به راننده زاویه داده شده تا استفاده از آن راحت‌تر شود. طراحی داخلی، نشان می‌دهد که چطور تمام تمرکز در طراحی این خودرو روی راننده بوده است. در کنار این‌ها یک مجموعه وسیع از دکمه‌ها برای استفاده از سیستم کنترل آب‌وهوایی خودرو نیز در کابین این مدل جدید کوروت یافت می‌شود. در کل می‌توان گفت شورلت در طراحی و ساخت کابین این خودرو بسیار خوب عمل کرده است. اگر از پکیج 3LT استفاده کنید، چرم دوخته‌شده روی بسیاری از سطوح و همینطور قطعات فیبر کربن نیز در کابین این اتومبیل خودنمایی خواهند کرد.

مساحت دو محفظه حمل باری که در عقب و جلوی این خودرو قرار گرفته‌اند، روی هم 13 فوت مکعب می‌شود. همانطور که شورلت مدعی است و ما هم در تستی که انجام دادیم توانستیم به درستی ادعای آن رسیده‌ایم، فضایی به اندازه حمل دو ساک گلف که روی هم گذاشته شده باشند، در محفظه عقب خودرو در اختیار مشتریان خواهد بود. وقتی به سراغ چمدان‌هایمان رفتیم تا آن‌ها را در این کوروت جدید جای دهیم، موفق شدیم یک چمدان در محفظه جلو و دو چمدان در محفظه عقب این خودرو قرار دهیم.

سیستم جدید صوتی-تصویری

کوروت جدید شرکت محبوب آمریکایی، حالا از سیستم مخصوص این شرکت به نام Infotainment 3 Plus استفاده می‌کند. این سیستم از یک مانیتور لمسی 8 اینچی، پخش رادیوی بلوتوثی، درگاه هات اسپات 4G و همچنین سازگاری با اپیکیشن‌های CarPlay اپل و Android Auto برخوردار است.

ایمنی و امکانات کمک راننده

هنوز انجمن بیمه امنیت بزرگراهی و سازمان ایمنی ترافیک بزرگراهی تست تصادف خود را روی این شورلت جدید انجام نداده‌اند. در نتیجه ما نمی‌توانیم از عملکرد آن در تصادفات حرف چندانی بزنیم. در کورت  2020 می‌توان تعداد محدودی از امکانات کمک‌راننده را پیدا کرد که البته هیچکدام آن‌ها هم به صورت پیش‌فرض روی مدل اصلی خودرو قرار ندارند. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به مشاهده نقاط کور و همینطور هشدار عبور خودروها از پشت سر اشاره کرد.

منبع:خودروپلاس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.