کد خبر : 20972
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 10:11

آغاز تولید لئو ام ایکس ۸ 

آغاز تولید لئو ام ایکس ۸ 
با آغاز تولید لئو ام ایکس ۸ (LEO-MX8)  ،ایستا موتور ارس در اولین گام به وعده خود عمل کرد و قرار است به زودی این خودرو به بازارعرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «پایش بازار »، پس از رونمایی از لئو ام ایکس ۸  در نمایشگاه اکسپوتبریز در بهمن سال گذشته اعلام شد که تولید این خودرو به زودی آغاز و در سال آینده(1402) عرضه خواهد شد.

حالا این تولید کننده بخش خصوصی به رغم تمام چالش هایی که طی ماه های  اخیر پیش روی تولید کنندگان قرار داشته،توانسته است سرقول خود بماند و با ورود اولین محموله SKD  این SUV به زودی (LEO-MX8)  به بازار عرضه خواهد شد.

ساخت خط تولید  با سرمایه گذاری بخش خصوصی

به نظر می رسد ایستا موتورارس برنامه های ویژه ای برای تولید و توسعه محصول داشته باشد. ایجاد و ساخت خط تولید خودروی لئو ام ایکس ۸   (LEO-MX8) با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سرعت انجام و  بعد از گذشت ۱۸ ماه تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

 ضمن اینکه 9  ماه از این زمان صرف ایجاد زیرساخت و ابنیه شده و الباقی آن برای نصب و تجهیز یکی از مدرن ترین تجهیزات تست الکتریکال و فنی خودرو در بخش خصوصی شده است. با توجه به اینکه خودروی لئو دارای شاسی مستقل فولادی است، ایستا موتور ارس مبادرت به نصب دستگاه شاسی برگردان مکانیزه و مدرن در این بخش کرده است.

 بکارگیری تجهیزات حرفه ای فیلینگ جهت تزریق روغن – شارژ گاز کولر، تست زوایای چرخ ها، تنظیم چراغ ها، سیستم ترمزها و سایر تجهیزات روز دنیا از دیگر اقدامات این شرکت برای تولید هرچه با کیفیت و بهتر این خودرو است.

استفاده از تجربه و خردجمعی

ایستا موتور ارس با حضور جمعی از مدیران با تجربه صنعت خودرو که سابقه فعالیت در ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های بخش خصوصی را داشته اند پا به عرصه حرفه ای تولید خودرو در بخش خصوصی گذاشته است.

لئو MX8 بر پایه پلتفرم نیسان تِرا و با همکاری مشترک دانگ فنگ و نیسان در چین به تولید میرسد و حالا شاهد حضور این خودرو در بازار داخلی هستیم. شرکت ایستا موتور ارس این شاسی بلند چینی _ ژاپنی را با نام لئو MX8 و به صورت ریبرند شده به تولید می رساند.

لئو ام ایکس8

انتخابی دقیق برای بازار

لئو MX8 با تکیه بر نیاز سنجی های کاملاً علمی و داده های بازار انتخاب شده است. در واقع، انتخاب یک محصول در کلاس SUV کاملاً آگاهانه و مبتنی بر نیاز این بخش از بازار صورت گرفته است. به بیان دیگر، با توجه به فقدان و خلاء این نوع خودرو در بازار، لئو MX8 برای آن دسته از مشتریان که دوست دارند، خودروی شاسی بلند داشته باشند، در نظر گرفته شده است. کار تحقیقات و مطالعات برای عرضه این خودرو از اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هدف‌گذاری کلی‌، تولید یک محصول خوب است.

در واقع ایستا موتور ارس قصد دارد با انتخاب و تولید یک محصول خوب بتواند فاصله بازار هدف و شرکت‌ را کم کند. این شرکت معتقد است که هر چه فاصله میان تولید کننده و مصرف کننده بیش تر شود، حباب قیمت ها نیز بزرگ‌تر می شود و بیش تر روی بازار تأثیر می‌گذارد. در مقابل، هر چه محصول خوب، در دسترس و رقابتی تر باشد، طبیعتاً مشتری به خواسته‌اش می‌رسد و تا جایی که ممکن است، فاصله بازار با مشتری کم می‌شود.

مشخصات فنی LEO MX8

لئو MX8 مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی است که ۲ لیتر توربو TGDi بوده و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. قدرت موتورنیز از طریق جعبه دنده ۸ سرعه AT ساخت ZF آلمان به چرخ ها منتقل می شود.

در واقع شرکت ایستا موتور ارس پیشرانه ای قدرتمند تر از پیشرانه نیسان ترا را برای شاسی بلند خود در نظر گرفته و ایران تنها بازاری خواهد بود که این خودرو با چنین مشخصاتی در آن عرضه می شود.

امکانات  LEO  MX8

ارس موتور ایستا همچنین به آپشن ها و امکانات توجه داشته است تا بتواند هر چه بیشتر آنچه علاقمندان به این خودرو نیازدارند را فراهم کند.

فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سیستم استارت-استاپ، اتوهلد، کروز کنترل، چراغ های روشنایی روز LED، چراغ های تمام ال ای دی عقب، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه تهویه عقب، صندلی ۶ حالته برقی راننده، صندلی چهار حالته برقی شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، ۷ ایربگ ۱۱ نقطه ای ، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم پایش میزان فشار باد لاستیک بخشی از امکاناتی است که ایستا موتور ارس برای LEO-MX8 در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.