کد خبر : 19151
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402 - 14:34

آغاز بکار پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران سبز

آغاز بکار پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران سبز
رئیس ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران سبز گفت: این نمایشگاه با رویکرد بومی سازی صنایع کشاورزی و باغبانی از امروز تا ۱۰ اردیبهشت با حضور یکصد شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پایش بازار»، رئیس ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران سبز گفت: در این نمایشگاه بیش از یکصد شرکت داخلی و خارجی جدیدترین صنایع و خدمات خود را در زمینه‌های کشاورزی، باغبانی، گل و گیاه، صنعت گلخانه سازی و صنایع وابسته به نمایش گذاشته اند.

شهبازی افزود: دست اندرکاران مرتبط با صنعت گلخانه سازی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی و باغبانی، نهاده‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری، گل و گیاه، گیاهان آپارتمانی، گیاهان فضای باز، انواع بذر، تجهیزات جا به جایی و بسته بندی، سیستم‌های ذخیره سازی و سردخانه ای، مراکز کشت بافت، فروشگاه‌های عرضه گل و گیاه، مراکز علمی تحقیقاتی، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و سازمان‌ها و موسسات حضور دارند و تولیدات و خدمات خود را ارایه کرده اند.

وی توجه ویژه به بومی سازی ادوات کشاورزی در این دوره از نمایشگاه را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه با حمایت و مشارکت وزارت جهادکشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط برپا شده است.

شهبازی افزود: از جمله دستاورد‌های برجسته در این نمایشگاه، ارایه سیستم گرمایشی با حدود ۸۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی، سیستم‌های گلخانه‌ای شیشه‌ای طرح هلندیف حضور شرکت‌های دانش بنیان با نوآوری و خلاقیت‌های جدید، ارایه سیستم‌های کنترل اتوماتیک گلخانه ها، انواع کود‌های ارگانیک و تولیدات گیاهی با کشت بافت است.

وی با بیان این که در حاشیه این نمایشگاه از علاقه‌مندان به حضور در پاوین گل و گیاه و باغبانی جمهوری اسلامی ایران در کشور کنیا نیز ثبت نام به عمل خواهد آمد، گفت: معرفی امکانات، توانمندی‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی، باغداری، باغبانی، منابع طبیعی، معرفی تولیدات کشاورزی ارگانیک انواع بذر خاک و کود، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

قرار است همزمان با این نمایشگاه، چند نشست علمی و تخصصی نیز از سوی انجمن علمی گل و گیاهان زینتی و با حمایت وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی کشور، با حضور استادان دانشگاه و کارشناسان مراکز علمی برگزار شود.

پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران سبز با رویکرد بومی سازی صنایع کشاورزی و باغبانی از امروز تا ۱۰ اردیبهشت، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

منبع:صدا و سیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.